- lör 10 aug 2013, 08:53
#777614
Skrämmande är väl summeringen på tråden.
TRUSTLINE! (normalt sett bakaxeln som kontrolleras, men här gäller det subframen)
Den bör kollas på bilen.
Subframen har varit loss på bilen, förmodligen för kopplingsbyte och hela ramen sitter nu lite snett. Det gör att hela framaxeln styr lite åt sidan oavsett hur många ggr och hur noggrant man ställer på toe.
Både framaxel och bakaxel ska kontrolleras så dom står exakt i linje med bilen.
Den som avviker måste givetvis rättas till
SEN ska man ställa resten.
Sen måste man börja BAK på bilen, när bak står perfekt så ska fram ställas in.
Det här problemet är inte ovanligt men som vanligt verkar det som om alla kastat sina manualer och eller inte läser dom alls.
Till och med volvo verkar ha glömt bort information dom själva tryckte upp en gång.
TRUSTLINE! (normalt sett bakaxeln som kontrolleras, men här gäller det subframen)
Den bör kollas på bilen.
Subframen har varit loss på bilen, förmodligen för kopplingsbyte och hela ramen sitter nu lite snett. Det gör att hela framaxeln styr lite åt sidan oavsett hur många ggr och hur noggrant man ställer på toe.
Både framaxel och bakaxel ska kontrolleras så dom står exakt i linje med bilen.
Den som avviker måste givetvis rättas till
SEN ska man ställa resten.
Sen måste man börja BAK på bilen, när bak står perfekt så ska fram ställas in.
Det här problemet är inte ovanligt men som vanligt verkar det som om alla kastat sina manualer och eller inte läser dom alls.
Till och med volvo verkar ha glömt bort information dom själva tryckte upp en gång.