- fre 09 aug 2013, 14:58
Nu har min far curlat sin son igen vilket innebär att det enkla blev svårt.
Saken är den att jag har ett rejält stenskott i strålkastaren på en S60 T5.
Tänkte att byta glaset vilket i sig inte är svårt som jag ser det. Har tidigare jobbat med att tillverka strålkastare till Volvo o klammrarna är samma som då.
Men nu la sig farsan i o pratade med mekarna på Rejmes. Enl dem är tydligen glaset limmat o ett helvete att byta.
Det där ställer jag mig tveksam till.
Någon här som vet bättre? Det jag ser är ett pressat glas o en verkstad som vill sälja en komplett insats.
Något annat jag funderar på om jag nu ska riva fronten är vad som krävs om man köper faceliftade strålkastare? Är det krongligt att byta?
Oavsett vilket jag välje så får jag riva fronten. Det är jag på det klara med.
Saken är den att jag har ett rejält stenskott i strålkastaren på en S60 T5.
Tänkte att byta glaset vilket i sig inte är svårt som jag ser det. Har tidigare jobbat med att tillverka strålkastare till Volvo o klammrarna är samma som då.
Men nu la sig farsan i o pratade med mekarna på Rejmes. Enl dem är tydligen glaset limmat o ett helvete att byta.
Det där ställer jag mig tveksam till.
Någon här som vet bättre? Det jag ser är ett pressat glas o en verkstad som vill sälja en komplett insats.
Något annat jag funderar på om jag nu ska riva fronten är vad som krävs om man köper faceliftade strålkastare? Är det krongligt att byta?
Oavsett vilket jag välje så får jag riva fronten. Det är jag på det klara med.
Saknar min Volvo.
- By Wakki