Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Jag ser ingen större skillnad på instrumentpanelen, vad är de stora ändringarna?

Edit: menar du mätarhuset?
Mätarhuset tycker jag är ganska Ok men mätartavlan suger.
Det är väl som att svära i kyrkan men jag tycker det ser Opelaktigt ut, eller japanskt 90-tal när det började komma digitala visare. Vissa andra tyska bilar har väl provat det här också under årens lopp men gått tillbaka till konventionella instrument. Man behöver nog testa det för att kunna uttala sig ordentligt. Men snyggt?? Vete katten... Jag vill nog undvika det i alla fall.
W.A.P.E. skrev:Det här är ju inte lyckat tycker jag. V40 2013 analogt. http://staticclub.caradisiac.com/privat ... 67-img.jpg
När alternativet ser ut så där är valet självklart TFT-skärmen, men allra helst hade jag haft kvar de analoga mätarna men med högupplösta färgskärmar istället för det pixliga monokrona i rundlarna.
KarlE skrev:Den "gamla" analoga mätartavlan andas lyx och är stilren. Den nya digital är minst sagt bedrövligt dålig. Den passa inte in i bilen överhuvudtaget. Den ser billig ut. Den är inte särskilt funktionell. Teckenrutornas upplösning är inget att hurra över. Det finns inget premium med den alls. Man har bara tryckt in mätartavlan utan att tänkt på det estetiska. Den gråa ramen skall vi inte ens diskutera. Ser extremt billig ut. Jag är djupt besviken. S60 är en fantastisk bil och faceliften är bra gjord. De borde i alla fall ha erbjudit den analoga tavlan. Jag har inget emot en digital mätartavla, men då skall den passa in, ha bra kvalitet och kännas premium. Man skall inte titta på bilderna utan se den i verkligheten. Tror många ändrar sin ståndpunkt då.
Enig.
Har en V40 2013 med det digitale instrumentpanelet og en XC70 2013 med det gamle.
Det gamle hører hjemme i XC70, da det føles mer stilrent, eneste jeg savner er høyere oppløsning på displayene i instrumentet.
Det nye instrumentpanelet passer fint i en V40.
Man kan ju köpa en en XC90 då om man vill ha de riktigia analoga mätarna :D Sen är ju den där tillvall så det går ju lika bra att få analoga men att hastighetsmätaren sitter i mitten. Har väl varit så tidigare att hastighetsmätaren suttit i mitten?
av RCE
Andra som också satsar på TFT framför Analogt är Audi, BMW, Jaguar, Lexus, Range Rover, Mercedes och Dodge.

Av dessa har jag sett: Jaguar, Lexus, Range Rover, Mercedes och Dodge ... i mitt tycke är Volvos och Lexus betydligt snyggare än övriga. Jag har ingen koll på om BMW var helt klara med sina, vissa av de bilder jag sett såg mycket lovande ut och andra inte. Kan det vara så att BMW planerar att erbjuda olika TFT-teman beroende på modell?
BMW:s digitala panel kan fås i klassisk design med stor hastighets- och varvräknare - jag kör alltid i det läget.

Visst hör digitala instrument framtiden till men frågan är om inte de första generationerna kommer att bli fula ganska snabbt. 6-serien har en 10"-skärm som ser ut som en liggande iPad. Nya S-klass har två jätteskärmar (12", tror jag).

Måste f ö säga att just panelen i 5-serien är oerhört lyckad med snyggt integrerad stor GPS (8,8", navi Professional) och de digitala instrumenten som finns i klassiskt upplägg... tycker även att 60-modellerna har snygg instrumentpanel förutom de nya digitala instrumenten som jag liksom TS inte gillar...
PH
Jag måste ha missförstått detta men visst är väl det digitala ett tillbehör standard är de gamla analoga.

En som väldigt gärna vill ha digital och sensus connected touch på nästa bil(bara för att byta spellista på Spotify)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Det är ett så kallat dubbelmassesvä[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]