Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mupphack
Hejsan!

Jag har en S70 2.5T -98 som ibland börjar gå konstigt "oftast efter att man stängt av den och startar den ganska snart igen, händer även bara när det är kanske varmare än 15C ute..", den får ingen tomgång och laddar knappt alls. Idag så blev det en mycket extremare variant av detta då den inte startade alls, men när jag drog ur LMM kontakten så den gick in i Limp home mode så startade den direkt och gick "ok".

Men när den går in i limp home så beräknar väl datorn alla värden istället för att använda givarna. Så vilka givare finns det egentligen som skulle kunna vara paj?

Kunde bara komma på Luftmassmätaren och Lambdasonden "bara den ena lambdan används eller?", men det finns väl mer sensorer eller? Vilka då? :???:
av Tommty
när den går i limp home så går den i "felsäkert läge". drar mycket soppa och max 3 växlar om jag inte minns fel.

lmm är ett rätt så valigt fel så skulle tippa på det.
Om bilen inte går alls med lmm ikopplad o när du drar ur den så går den i limp home så skulle jag förslagsvis gissa på lmm. Bekräfta med en OBD2 läsare, dock behövs nog vol-fcr på din. lmm kan även vara kinkiga på piratdelar så du vet.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]