Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knorris
Larmet till min 855 har slutat fungera. Det är fabriks monterat och Volvos orginal larm. Centrallåset är ihopkopplat med larmet. Utan larm inget centrallås. Någon som vet hur man går till väga för att få Centrallåset att fungera utan att larmet är i kopplat?
av Volvo742
Om du har elschemat så kan jag hjälpa dig.
Om du går in på min signaturlänk nedan så hittar du elschemat för 850 -92. Den kanske är lik 96:an.
av JT855
Nja, centrallåset ska ju funka oavsett... Däremot FJÄRRlåset funkar ju då så klart inte via larmfjärren... Låser du med nyckeln så funkar väl centrallåset?
av Henke3
otydligt skrivet av mig, det var fjärrlåset jag menade.
C-lås nyckelstyrt skall funka oavsett om larmet funkar.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om centrallåset inte fungerar med nyckel så har du något annat fel än larmet. Sjävla clåset styrs av ett annat relä, larmrelät är bara ikopplat med clåset för att trigga igång det när du trycker på fjärrkontrollen.
av Knorris
Tack alla för hjälpen.Jag har varit tvungen att ta bort säkringen till larmet och tyvärr så är det ihopkopplat med centrallåset så centrallåset fungerar ej när jag låser upp med nyckeln.Ska läsa igenom kopplingsschemat så kanske jag får det att fungera. :lol:
av JT855
Om du istället plockar bort larmrelät 210-211 ovanför pedalerna, och ersätter med 210 som blockerar startspärren, då kan du sätta tillbaka säkringen och centrallåset kommer att fungera. Gör det inte det då så har du andra fel än larmet på bilen.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]