joel80 skrev:gooose skrev:
Kör med det du tycker är bekvämt men gå inte under 0,5 från av däcktillverkarens rekommenderade tryck
//Gooose
Som många sagt tidigare i tråden.. går man under lägsta rekommenderat kan man få problem inte bara med slitage utan även med väghållning och grepp. Hur kan du rekommendera 0,5 under lägsta rekommenderat? Vad har du för extrainformation om däck och lågt tryck som vi andra missat?
Har ingen xtra info på något sätt
Jag rekommenderar INTE 0,5 under tillverkarens info utan jag skriver gå INTE under 0,5 från rek värdet
Om 2,5 är rekommenderat så mao inte under 2,0 TS frågande om 1,8 är Ok vilket jag därmed avråder ifrån med denna text eller hur
Sedan så kan jag erfarenhetsmässigt säga att så många som kör runt med både 1,8 ner till 1,5 i sina däck utan att ens veta om detta är skrämmande
mer en 60% av dom jag gör service på kör med för lågt tryck i sina däck
Men vad är för lågt ? enl rek är det för lågt men just denna bilägare kanske vill ha just detta tryck pga komfort
Så 1.8 Kg är mer vanligt än man kan tro att folk kör runt med
Att tex köra runt med 1,8 kg i sin V60 med 235-40-18 är rent ut sagt katastrof och inget ovanligt
Sedan så skall klagas det på att dom slits fort
Nä det må vara snyggt på parkeringen sedan så skiter många i resten och så har man inte råd med däck med kvalite och köper Nankang eller liknande skit däck och sedan då klagas det på dålig styr respons och väg ljud då 2 däck är av god sort och 2 av tveksamt märke
Ja ja hjulet är i rullning i alla fall
//Gooose