PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av amazonjas
Var i väg till besiktningen idag och besiktningsmannen klagade på att han inte fann något chassinummer instansat. De tidiga amazonerna hade inte chassinummer instansat väl? Det kan möjligtvis vara så att det är instansat senare, jag har ett svagt minne om att det fanns ett nummer mellan värmepaketet och batterilådan. Vad händer ifall jag inte hittar chassinummret?

Mvh amazonjas
av Amarace
Upplys den besiktningsmannen att han ska läsa på. Det fanns inget krav på instansat chassienummer i chassie/kaross då, det räckte med en nitad/skruvad skylt.
(har för mig det var 67, eller möjligen 66 som kravet på att chassienummret skulle finna spå två ställen, varav ett instansat i chassiet/kaross).

Amazon brukar ha det instansat dock, då mellan värmepaket och batterilåda (fram till -66, 67 o nyare har det ovanför värmepaketet). Men på din räcker det med chassienummret som står på typskylten som sagt.
av Amarace
Som jag skrev så behöver du ju inte skrapa fram det, det räcker med chassienummret som är stämplat på Typskylten ovanför broms och kopplingscylinder.
av amazonjas
Hasse63 skrev:Kolla nedanför värmeventilen
Ja har hittat det nu. Det var ungefär där jag trodde. Mellan värmepaket och batteri under värmeventilen på den sluttande ytan.
av umekille
Var en 62 på tradera för något år sen
med chassinr 1 vet inte om den var första
med B-18 eller första 2d. i risigt skick men
tipsa en polare o han buda fast den.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]