Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krosskåntry
har lyckas "tappa" handbromsbackarna under färd vilket resulterade i att klacken på spindeln gick rakt av... :( undrar nu om någon har typ svetsat dit klacken igen...misstänker att en ny spindel kostar en hel del... :shock: xc70-00
Användarvisningsbild
av CarMan
denna del skq du inte vara rädd för att köpa begagnad, den slits inte
av krosskåntry
CarMan skrev:denna del skq du inte vara rädd för att köpa begagnad, den slits inte
nä någe slitage ere väl inte tal om men vad kan den kosta tro?
av krosskåntry
krosskåntry skrev:
CarMan skrev:denna del skq du inte vara rädd för att köpa begagnad, den slits inte
Har fått tag i en begad spindel för endast 2500..kanon! ja menar en xc70 som gått 7000mil får man ju räkna med att gjutjärnet haverar på.... :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
krosskåntry skrev:
krosskåntry skrev:
Har fått tag i en begad spindel för endast 2500..kanon! ja menar en xc70 som gått 7000mil får man ju räkna med att gjutjärnet haverar på.... :wink:
(gjutet aluminium)
av Hellrider
krosskåntry skrev:
krosskåntry skrev:
har du redan köpt den?
i annat fall hör med din återförsäljare om du servat bilen på seriöst ställe,då skickar dom inncident rapport å du får det på goodwill
av buuyuu
Jag har märkt på min bil att när jag parkerar och använder handbromsen för att sedan backa ut bilen från parkeringen så "smäller" det till lite när, som jag upplever det, bromsarna släpper taget. Vad kan detta bero på och kan jag göra något åt det?
Användarvisningsbild
av CarMan
buuyuu skrev:Jag har märkt på min bil att när jag parkerar och använder handbromsen för att sedan backa ut bilen från parkeringen så "smäller" det till lite när, som jag upplever det, bromsarna släpper taget. Vad kan detta bero på och kan jag göra något åt det?
konstruktionen är sådan & det är inget man kan göra nått åt.
av Noodles
buuyuu skrev:Jag har märkt på min bil att när jag parkerar och använder handbromsen för att sedan backa ut bilen från parkeringen så "smäller" det till lite när, som jag upplever det, bromsarna släpper taget. Vad kan detta bero på och kan jag göra något åt det?
Du kan ha handbromsbackar som har tappat beläggen, byt nu för dryga 600:- (om du gör det själv) eller kör på och riskera att det kostar en hel del till om det vill sig illa. :(
av Erkan72
Beläggena har lossnat från backarna, har bytt dessa sedan funkade det kanon igen, vanligt fel på V70 antagligen för tajt sträckt handbroms så beläggena blir varma & släpper.
Lycka till!
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]