Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Micce1980 skrev:
Variosboy skrev:Kan du inte bara säga såhär istället:

Hej. Jag säljer en produkt som kan lösa problemet med dörruppslag i vissa fall istället för att registrera dig här och börja prata om någon granne som har en pryl.

Kan ha fel. Men med tanke på hur många gånger förut jag varit med om liknande på olika forum så ser jag ett visst mönster...
+1 Riktigt uselt. Hoppas så klart att en som startar företag ska klara sig bra på det. Dock löser ju produkten inga problem, går ju lika snabbt att ta en parkeringsplats längre bort än att sätta dit dessa. Extra trist att fästa de på bilen då bilen är smutsig också. Sen ligger de för högt i pris för att det ska kunna säljas i någon större volym och skulle det fungera så kommer snart Biltema och Jula med en egen. Trist kanske men sant.

EDIT: Iaf ärligt med information om att produkten finns, http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=15&t=7123
Jag tycker inte det hjälper att parkera långt borta, står ändå en bil bredvid då och då när man kommer ut. Hade de varit billigare så hade jag övervägt att köpa dem och använda när jag tvingas parkera trångt. Men inte för de där pengarna, fortsätter att åka något extra varv och leta bättre parkering.

Utanför mataffärerna brukar jag ställa mig längst bort där det finns många platser lediga och dubbelparkera, kan ta några p-böter innan jag är uppe i pengarna för de där sakerna som jag inte skulle våga montera på en smutsig bil.

En sisådär 500kr hade jag kanske tyckt det var värt för en komplett uppsättning till en bil. Osäker.
Användarvisningsbild
av vetten
Det största problemet och det som orsakar dessa dörruppslag är ju trots allt att dom fortfarande gör p-platserna för bilar från 70-talet och tidigare då dom va små och smala vilket dom knappast är numera. Nu ser dom flesta bilar ut som uppsvällda valar, onödigt feta och dessutom för det mesta fula och ja jag vet varför, det ska vara krockkuddar och balkar till förbannelse, visst bra för säkerheten, men då får väl arkitekterna som ritar parkeringar växa upp och fatta att dom också måste anpassa sej och rita där efter.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Vettefan.
I min brf snyggade dom till parkeringen och passade på att måla om parkeringslinjerna.
Sedan hade man en decimeter smalare parkering.
Har man dessutom en fet Transit bredvid sig så är det upplagt för uppslag.
Sedan försöker man ta det lungt och prata med vederbörande, så kan den jeveln inte svenska!!! :-(O)
Suck :cry:
Användarvisningsbild
av joel80
Testa med språket engelska.. det kan de flesta förstå. Att han inte kan svenska är inte samma sak som att vara oförsiktig med bildörrar. Han kanske nlir glad över att få veta att bilgrannen är försiktig med sin bil också. Så skulle jag reagera, även om det sas på utrikiska...
Användarvisningsbild
av Micce1980
Precis, engelska brukar fungera. Annars som jag har gjort när jag varit bosatt utomlands och vissa inte är så haja på engelska fungerar det alltid att visa med händerna vad det är man vill. Ta med vederbörande ut och visa vad du menar ska det nog lösa sig. Rita på ett medhavt block fungerar med.
av llesrof
Ute i övriga Europa kan det vara lite si och så med engelskakunskaperna då de inte alltid har engelska i skolundervisningen.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Hmmm.
Jovisst pratade jag engelska (som han inte heller förstod så bra)och pekade på ett tiotal dörr uppslag.
Careful, careful your door bom bom.
Dörruppslagen fortsätter komma.
D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?

TS har inte varit aktiv på forumet sen aug 2[…]

installera dragkrok

@Malmstroem Jag får svänga förbi […]

Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]