Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ledsen för luddig rubrik, men ofta säger displayen "Antisladd service erfordras".
Men ändå fungerar antisladden (har testat otaliga ggr), så troligen är det väl ett mindre elfel någonstans.

Hur blir jag kvitt detta irriterande felmeddelande?

Volvo V70 2,4D -07:a är det.
ReKa skrev:Ledsen för luddig rubrik, men ofta säger displayen "Antisladd service erfordras".
Men ändå fungerar antisladden (har testat otaliga ggr), så troligen är det väl ett mindre elfel någonstans.

Hur blir jag kvitt detta irriterande felmeddelande?

Volvo V70 2,4D -07:a är det.
Åk till volvo och läs ut felkoden. Det kan vara något som är fel. Kanske glappkontakt men det kan lätt hittas om du vet på ett ungefär vart felet är.

Sen finns det säljare som gärna säljer en ny bil till dig.
av estufo
Jonas_latt skrev:Skulle gissa på standard felen.
Abs givare eller abs krans.
Men som sagt läs ut felkoderna.

Känns inte som givare eller krans på en sån relativt ny bil. Dock inte omöjligt.
Skulle nästan sätta mina hästar på KONTAKTRULLE/RATTSTYRENHET (SWM) som sitter i ratten.
Men som sagt, måste till volvo först för att läsa ut felkoder.
estufo skrev:

Känns inte som givare eller krans på en sån relativt ny bil. Dock inte omöjligt.
Skulle nästan sätta mina hästar på KONTAKTRULLE/RATTSTYRENHET (SWM) som sitter i ratten.
Kan vara så och jag trodde att jag hade samma fel MEN det var kontakten till bromstrycksgivare 1 som behövde lite kontaktspray.
av estufo
Perra83 skrev:
estufo skrev:

Kan vara så och jag trodde att jag hade samma fel MEN det var kontakten till bromstrycksgivare 1 som behövde lite kontaktspray.

Har bytt kontaktrullen, fungerade ett tag. Sen kom en felkod på bromstrycksgivare 2. Har raderat felkoder idag och testat med kontaktspray. Får se imorgon igen ifall den har satt nå felkoder. Annars blire byte, den är så ohyggligt jobbig att byta..
Var sitter bromstrycksgivare 1 och 2 + Nån som kan förklara eller kanske tom har en bild ? jag har en V70 diesel 06 där det har börjat stå, ibland Anti sladd service erfordras och ibland anti sladd tillf avstängd. Tänkte testa med lite rengöring och
5.5.6 på dessa kontakter till bromstrycksgivarna och se om det blir bättre
Hej
Hänger på tråden, samma meddelande om service och: BCM-0094 aktiv +CEM-1A64 aktiv, BCM-0095 inte aktiv!
Har fått filter, olja och pump i Haldexen bytt för 3 månader sen, (filtret var igensatt).
XC-70, 06:a.
Tacksam för hjälp av någon kunnig!
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]