Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Har nyss demontera handsfacket och haft loss kupefläkten för att smörja denna för att eliminera det jobbiga kvittrandet. Har kört den nu i några dagar men kvittrandet finns där när jag kör fläkten i låga hastigheter inte lika markant men det finns. Så jag funderar på att byta ut den mot en ny. Skruvat har ju en för 995:- till S80. Nån som har köpt och monterat? Isåfall hur är passformen samt funktionaliteten på den?
av Johnnie
Vad smörjde du med?
Jag smörjde min med CRC multilube för ett halvår sen och den funkar fortfarande bra utan kvitter... :)
Användarvisningsbild
av helgonet1
Johnnie skrev:Vad smörjde du med?
Jag smörjde min med CRC multilube för ett halvår sen och den funkar fortfarande bra utan kvitter... :)
Omega 636 krypolja.
av Johnnie
helgonet1 skrev:
Omega 636 krypolja.
Jag tror den är för tunn?
Prova nåt tjockare fett på spray så kanske du slipper köpa ny fläkt. :)
Användarvisningsbild
av helgonet1
Johnnie skrev:
helgonet1 skrev:
Omega 636 krypolja.
Jag tror den är för tunn?
Prova nåt tjockare fett på spray så kanske du slipper köpa ny fläkt. :)
Det tycker inte jag. Den är ganska tjock jämfört med 5*56 samt andra oljor. Enormt bra olja också. Däremot fanns det inte mycket där man kunde sticka in pipen och smörja men gjorde så gott jag kunde, smorde i båda ändarna. Har blivit lite bättre men kan fortfarande höra lite kvitter på låga varv. Därför undrade jag om nån har någon erfarenhet av skruvats fläkt, vill slippa betala dyr peng för original.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Vad vore en Volvo utan detta kvittrande ljud! :wink:
Användarvisningsbild
av helgonet1
Jackson75 skrev:Vad vore en Volvo utan detta kvittrande ljud! :wink:
En Volvo utan kvittrande ljud? :mrgreen:

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen