Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tli001
Halloj igen

Följande optioner återstår.
PEM box 3074 2823 som enligt chassi nr skall passa på min bil
PEM box 3076 9225 som passar chassi nr lite efter min...

Nån som har nån aning om dessa är lika varann i funktion? Passar en "nyare" typ i min bil?
Användarvisningsbild
av Hasse53
Jag skulle gå på den PEM som hör till bilens chassinummer. Det är ju ECU:n som styr PEM:n och man får nästan anta att de hör ihop om man inte har mer information.
Jag håller tummarna att det går vägen!
Mvh Hasse
Användarvisningsbild
av Jackson75
tli001 skrev:Halloj igen

Följande optioner återstår.
PEM box 3074 2823 som enligt chassi nr skall passa på min bil
PEM box 3076 9225 som passar chassi nr lite efter min...

Nån som har nån aning om dessa är lika varann i funktion? Passar en "nyare" typ i min bil?
Om du är intresserad så kan jag titta på din trasiga PEM (om det visar sig vara den) och försöka hitta problemet med den.
Om man nu kan öppna den utan att slå sönder den, vill säga! :)
av tli001
Tack för erbjudandet Jackson75, men jag bor i Finland och att skicka boxen fram och tillbaka till Göteborg tar för mycket tid...har liksom slut på tålamodet.
Ser man på elschemat du länkade till så har jag ju bytt ut allt kablage + pumparna och jordningen är ok där det skall vara, det enda som är gammalt är PEM boxen och signalkabelstumpen från ECU till skarven där nya kablaget börjar. Matningen fråm CEM :16 är ok....
Så jag beställde en ny box, hoppas att det löser sig nu då...startar den nu och går som den borde så tror jag det blir att sälja.
Skall prova nåt annat som går lika lätt som Volvo att skrämma upp till hyffsad effekt.
av tli001
Nya PEM boxen kom äntligen med posten idag, pluggade i och bilen går som den skall.
Måste omvärdera firman som kollade min box.
Tack för hjälpen Hasse & Jackson75.
Har nu ett komplett pump arrangemang och kablage tillsalu ifall nån är i behov ;)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Gott att höra. Bra jobbat själv, skulle dock vart kul o få titta i den defekta PEM'en :wink:
av tli001
Ja'a du, Just nu känns det som en dum ide' att sälja efter allt man gått igenom med diverse kunniga människor på ett flertal företag som har specialicerat sig på Volvo "förädling"
Att börja om från början med jagandet av delar och knowhow känns inte lockande .
T5an är ju precis som jag vill att den skall vara....(förutom att den är automat och lådan vill inte veta av mer effekt/vrid)

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]