- tor 01 aug 2013, 09:26
#775124
Men hva med luftmassemåler, og lambdasonde da? Det må vel byttes til 2,3 men det går vel ikke uten 2,3 ecu?
Har du tips til andre ting enn roter jeg kan sjekke?
Lucif3r skrev:Ang. fördelaren+rotorn, det ser du på en gångOk jeg sjekker roter i dag.. Ett slitet lock har mycket svart sot, repor, ev. fukt osv i sig. En sliten rotor ser ut som ärgad metall med skavmärken, typ.
Det skiljer inget mellan 2.0 och 2.3 ECU'erna, förutom programvaran. Dom skickar samma signaler osv, men tändningskurvan skiljer sig bl.a., men detta kan ECU'n själv kompensera genom att dynamiskt ändra kurvan beroende på hur motorn svarar, då skillnaden är inom tolleransen. Det samma gäller om man kör en 2.3-box på en 2.0l motor.
Chippar du din nuvarande 2.0 box med 2.3 programvara, så kommer den vara identiskt med 2.3-boxar.
Men hva med luftmassemåler, og lambdasonde da? Det må vel byttes til 2,3 men det går vel ikke uten 2,3 ecu?
Har du tips til andre ting enn roter jeg kan sjekke?