Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volfo
Som jag förstår så är det REM som sköter backljuset. REM talar med CEM, som sedan talar med TCM... En riktig härva detta.. Haha...
Konstigt att det inte finns någon förteckning över vilka relän som används till vad? (Eller så letar jag på fel ställe).
Användarvisningsbild
av Jackson75
Du bytte ABS modulen säger du , fungerar backljuset korrekt om du byter tillbax till den gamla?
av volfo
Felet löst...
Medans jag böt boxen "hjälpte" en bekant mig att byta en lampa bak, av någon anledning hade han satt en kontakt åt fel håll, där av felet, vände på kontakten och allt va i sin ordning igen,.... Bara rena flaxet att jag glodde på elkablarna då någon skrivit att det ibland strular med kablarna från bakluckan..
Användarvisningsbild
av Vojje
man behöver väl inte lossa kontakten för att byta en lampa. I vart fall inte på S80, även om klantskallen som skrivit den s.k. instruktionsboken hävdar annat.
Användarvisningsbild
av Jackson75
volfo skrev:Felet löst...
Medans jag böt boxen "hjälpte" en bekant mig att byta en lampa bak, av någon anledning hade han satt en kontakt åt fel håll, där av felet, vände på kontakten och allt va i sin ordning igen,.... Bara rena flaxet att jag glodde på elkablarna då någon skrivit att det ibland strular med kablarna från bakluckan..
Håll undan din bekant från kontakter som går att sätta åt fel håll i fortsättningen :-)-)

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]