- ons 28 aug 2013, 17:51
Får väl uppdatera lite ang. priser o dyl.
Volvos kompletta sats med extraljushållare (för 2x extraljus), kabelsats, relä, skruvar, distanser etc kostar 1200kr inkl. moms.
Till detta tillkomer en kostnad för uppdatering av mjukvaran (så den känner av att det sitter extraljus, antar att det har med att ge strömsignal till säkringsdosan varifrån du tar strömmen till relät) ligger på ca 500kr inkl. moms
Kort sagt, utan arbetskostnad ligger minimum kostnaden på 1700kr inkl.moms.
Jag hade förlikat mig med tanken att köpa satsen för 1200kr och själv montera dit grejorna. Men då hade jag inte tänkt på de faktum att mjukvaran måste uppdateras. Sen pratade jag med en mekare om hur mycket jobb det var med kabeldragningen (bla in i kupén) etc. Han sa att det var en del meck med att få till det om man inte var van. Plus att han tyckte att den old fashion metoden fungerade lika bra, förutsatt att man överlevde utan att ha en avstängningsknapp inne i kupén. Sen en annan sak, extraljushållaren är gjord för 2x extraljus, jag har och ska montera 3st.
Mitt stora problem är dessa bultar som följer med i deras monteringsats. Dessa är ju inga du springer på lite varstans. Tänkte kolla om det är någon som har gjort en garagevariant av monteringen av extraljushållaren och gjort en egen lösning? Kanske ett tips inte vore dumt att få.
Med vänlig hälsning Mistral
Volvo V70, 2010 Summum