- lör 27 jul 2013, 21:16
Detta får mig att tänka på en episod som utspelade sig för en månad sedan. Jag hade varit och handlat med 940n och skulle ut från parkeringen. På parkeringen bredvid (sneda p-platser, ni vet säkert hur det ser ut, hennes bakdörr var i höjd med min framskärm) står en kvinna och gräver i baksätet med dörren öppen. Jag kommer alltså inte ut. Jag gjorde ganska stor affär av att jag skulle åka, men icke märkte hon det. Jag startar motorn. Ingen reaktion. Varvar lite. Ingen reaktion. Sedan tappar hon ut något på marken, böjer sig ned och puttar till sin dörr som går in i framskärmen på min bil. Jag slår av motorn och är ute på två röda och knackar på rutan i hennes öppna dörr. Frågande tittar hon på mig. Jag pekar på det nya märket i framskärmen och sedan på hennes dörr. Reaktion: "Näää...?!" Svar: "Jo!" Hon: "Näää, men... Ojdå..." Efter att ha stått och pratat med k*rringen i flera minuter utan att få ett vettigt ord ur henne (hon måtte ha varit berusad) så säger jag att det är väl onödigt att ringa dit poliser och fylla i skadeanmälan för en sådan skitsak, vilket hon håller med om. Jag hintar då om att märket antagligen går att polera bort, underförstått att hon borde i alla fall betala en slant för att täcka vaxet, varpå reaktionen blir: "Vadå, tror du jag tänker vaxa din bil?!" Resultatet blir att jag ger upp, ber henne stänga dörren så jag kan backa ut och åker därifrån. Märket gick att polera bort och jag fick göra det på egen bekostnad.
Sedan inan undviker jag att parkera bredvid upphottade ungdomsbilar, större vanar och företagsbilar i allmänhet. Nu faller också bilar som verkar tillhöra kvinnor över 55 också in i kategorin "Parkera inte bredvid". Sart finns inga bilar kvar man vågar parkera vid.
Hade min granne slagit upp dörren hade jag tagit ett snack med grannen och sagt till att om det blir några skador på min bil ämnar jag anmäla det som parkeringsskada (grannens försäkring betalar skadan) och om grannen ej själv säger till om skadan kommer jag anmäla som smitning, vilket innebär ett åtalbart brott.
Sedan inan undviker jag att parkera bredvid upphottade ungdomsbilar, större vanar och företagsbilar i allmänhet. Nu faller också bilar som verkar tillhöra kvinnor över 55 också in i kategorin "Parkera inte bredvid". Sart finns inga bilar kvar man vågar parkera vid.
Hade min granne slagit upp dörren hade jag tagit ett snack med grannen och sagt till att om det blir några skador på min bil ämnar jag anmäla det som parkeringsskada (grannens försäkring betalar skadan) och om grannen ej själv säger till om skadan kommer jag anmäla som smitning, vilket innebär ett åtalbart brott.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.