Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har en V70 2.4 -00 nu är det så att motorn har börjat spika när jag gasar på, vad kan det bero på?
av *pettson*
Det kan bero på precis vadsomhelst och lite till. Med den knapphändiga infon att starta med blir det nog inte bättre svar än så.
Jag kan iof precisera mej lite till, det har med din tändning att göra, eller ditt bränsle på ett eller annat sätt.
Vill du ha bättre svar än så får du nog lägga in mera fakta.
av Kena
Har samma prblm som du. Blir bättre om man tankar 98. Tycker det blir bättre när det är kyligare ute...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
En frisk orginal motor ska inte spika oavsett vilket bränsle man tankar, så länge man tankar ett bränsle motorn är byggd för (t ex 95 el. 98).
Styrboxen har så pass mycket spelrum att det kan kompensera tändningen i förhållande till bränslekvaliteen. Så att det den spikar betyder att det är något, rätt allvarligt, fel på motorn och/eller dess styrning.

Men som sagt är det omöjligt att ringa in problemet med den, på ren svenska, värdelösa beskrivningen.
av *pettson*
Vanligaste problemet: tändstift med fel värmetal.
av *pettson*
Vanligaste problemet: tändstift med fel värmetal.
av Volvo_740_GLT
Motorn spikar när jag kör t.ex på 2:an med låga varv och gasar på då spikar den men inte annars.
av Volvo_740_GLT
Lucif3r skrev:Fortfarande värdelös beskrivning ...
Det går inte att förklara på något annat sätt än så
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]