- sön 28 jul 2013, 16:54
#773806
Hej!
Jag har en V70 -97 GLT sedan cirkus tre månader tillbaka!
För två veckor sedan, på motorvägen en varm dag, lade jag märke till att motortemp-stickan på panelen stigit onormalt högt. Den gick bra annars och där var gott om kylarvätska/olja. Detta upprepade sig inte på ett par dagar men började komma igen därefter. Nu mera kan den skjuta upp i det röda direkt efter en kallstart vissa dagar medan den håller sig i mitten andra dagar. Det är ju uppenbart något med mätningen som är fel?
Igår "kallstartade" jag den igen och då märkte jag att tomgången genast var liite orolig (marginaliskt).. Efter det tändes lambda-lampan och den har inte velat släcka sig sedan dess.. (Ej prövat att lossa batteriet)
Någon som ser ett samband mellan dessa två problem, eller har jag bara otur å får genomlida flera fel samtidigt?
Mvh Andreas, en något irriterad volvo-ägare. :???:
Jag har en V70 -97 GLT sedan cirkus tre månader tillbaka!
För två veckor sedan, på motorvägen en varm dag, lade jag märke till att motortemp-stickan på panelen stigit onormalt högt. Den gick bra annars och där var gott om kylarvätska/olja. Detta upprepade sig inte på ett par dagar men började komma igen därefter. Nu mera kan den skjuta upp i det röda direkt efter en kallstart vissa dagar medan den håller sig i mitten andra dagar. Det är ju uppenbart något med mätningen som är fel?
Igår "kallstartade" jag den igen och då märkte jag att tomgången genast var liite orolig (marginaliskt).. Efter det tändes lambda-lampan och den har inte velat släcka sig sedan dess.. (Ej prövat att lossa batteriet)
Någon som ser ett samband mellan dessa två problem, eller har jag bara otur å får genomlida flera fel samtidigt?
Mvh Andreas, en något irriterad volvo-ägare. :???: