Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Frigge skrev:

Mycket givande inlägg måsta jag säga :roll:
Den raden var till dig.
Kanske missade jag ironin i det hela :roll:

Resten var till just trådskaparen.
Tror inte att du behöver den förklaringen med noder som
kan sätta felkoder :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
förklara vad som händer o inte händer, finns ju massa senarier som inte sätter felkoder, inget konstigt med det vardagsmat för oss mekaniker.

tilexempel om cuse knappen är trasig, då är det ju omöjligt att sätta igång farthållaren o så länge den inte fassnat i botten läge så kan ingen felkod sättas. bilentycker nämligen inte att det är nått konstigt att ingen trycker på knappen.

tänsd cuse symbolen? förklra allt du kan komma på, så knäcker vi snart detta!
av haxpet
Min farthåller slutade fungera för en stund engång.

Under ett längre körpass så gick det helt plötsligt inte att aktivera farthållaren mera, dvs jag fick inte Crusie att lysa i displayen. Men när jag stängde av bilen och satte igång den igen så funkade det. Och det fanns inte några felkoder.

Det var antagligen som Carman skrev, farthållaren tror att bromspedalen är nertryckt och då går den inte att aktivera. Så den tror att allt är normalt fast det inte är det.
av nuttytompa
Jag hade samma problem som du, cruise kotrollen fungerade en liten stund sedan slocknade den från displayen och gick inte att aktivera igen.
Inga felkoder för mig heller.
Efter rengöring av det klassiska gassjället så fungerade min farthållare
som vanligt igen.
Användarvisningsbild
av CarMan
haxpet skrev:Min farthåller slutade fungera för en stund engång.

Under ett längre körpass så gick det helt plötsligt inte att aktivera farthållaren mera, dvs jag fick inte Crusie att lysa i displayen. Men när jag stängde av bilen och satte igång den igen så funkade det. Och det fanns inte några felkoder.

Det var antagligen som Carman skrev, farthållaren tror att bromspedalen är nertryckt och då går den inte att aktivera. Så den tror att allt är normalt fast det inte är det.
om bromspedalen är ned tryck så ska Cuse lysa i displayen, så det är inte detta på din bil
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]