Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
En kompis har denna V70 med färgkod 428, Coral Red metallic eller Garnet Red Metallic beroende på var man läser.

Men vet ni om det finns någon färg som påminner om denna?

Varför jag frågar är för att det ska inhandlas en vinge till den och det finns några begegnade på blocket som på bilderna ser ut att vara den färgen men ingen av säljarna vet vad det är för färgkod på vingarna. Vill köpa en som är rätt färg direkt.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Har rubinröd metallic på min V70- 428. Har inte sett någon annan färg på v70 som liknar denna. Finns en klart mörkare men det ser man direkt.
Sen beror det vem som lackat vingen. Finns/fanns 2 nyanser välja på hos lackeraren av just 428.
Användarvisningsbild
av Nexus
nej ingen jätte skillnad(beroende på hur kräsen man är), ena är lite rödare andra lite mörkare i färgen. Min vinge är lackad efteråt och har en lite mörkare färgton. Sen har ju lackad plast tydligen än förmåga bli lite mörkare med åren vad jag upplevt det som....
av S.t.r.a.n.D
Okej, bilen är ju 15 år så den är nog inte samma färg som när den lackades -97 så lite nyansskillnad kanske inte märks..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, att få samma nyans på en nylackad del som en 15år gammal lack är rätt svårt. Då lär man nog gå till en erfaren lackerare, ta färgprov på bilen, och få specialblandad lack... Och det är inget man gör för skojs skull, då är det nästan billigare att lacka om hela bilen :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
vingen satt på när jag köpte min bil för ca 5år sedan. Den har en "viss" nyansskilnad :wink:
Har nylingen lackat om båda stötfångarna och den lackeraren lyckades få till färgpassningen mycket bättre :D .
Bild

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]