Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders89
Har en Volvo 244 DL 79´ som bromsljusen har slutat att fungera på. Jag kan ju börja med att säga att jag inte kan så mycket om bilar och el. Men jag har köpt nya glödlampor då den ena lampan var bränd, kollade även om något annat hade smällt men det hade det inte gjort. Förstår inte vad felet kan vara då alla andra lysen fungerar som de ska.
Okej, vad alla som jag känner har sagt så ska inte bromsljusen ha en säkring. Men nu när du nämner det så låter det ju mer logiskt. Kanske en dum fråga igen, vilken säkring är det till bromsljusen?
av rid54
Kan inte svara på det, men många Volvo-modeller har en "karta" över säkringarna på insidan av locket till säkringsboxen. Instruktionsboken, om den finns kvar, bör också kunna vara till hjälp. Och jo, det ska vara avsäkrat till bromsljusen.
Tackar så hemskt mycket för hjälpen :) Har inte kvar instruktionsboken, men man får nog köpa en. Då blir det att köpa en ny säkring imorgon och se om det är den som strulade, återkommer om det löser sig.
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]