Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoboy88
Tjena har gått och köpt V70 2,0 -98 har gjort en service på den då den tikade i motorn när jag var och köpte den de fanns Inge olja på Stickan så slog i olja så fort jag kunde och fick i 2,5 liter och då slutade de att ticka så bestämde mig för att byta olja och filter och rotor, lock och kablar då den ryckte lite också. Men nu till mitt problem den har börjat ticka igen på tomgång samt att spridarna låter som fan kan de vara en lyftare som är kass då den inte tickar nått vid kall motor.
av rid54
Nån har inte skött sin bil... 2,5 liter för att få oljenivån rätt är ganska alarmerande och har denne någon dessutom kanske struntat i att tryckvarningslampan lyst eller blinkat så kan det ju vara väsentliga motorskador. Ett "tickande" är ju iofs inte så dramatiskt, men om du har värre ljud när du kör bör du kanske fundera över att undersöka hur motorn mår, egentligen. Att spridarna väsnas är en annan sak.
av *pettson*
Det finns egentligen bara två saker att göra.
Förutsatt attndet är tryckarna du hör.
1/ Riv ned oljetråget. Tvätta ur det från slam. Tvätta eller byt oljepickupen/silen.
2/ Om inte 1 hjälper blir det till att riva av kamrem och övre kamkåpa samt kamaxlar för att byta ut tryckarna.
av Volvoboy88
Har nu gjort engine flush och har även rivit ner tråget och gjort rent men fortfarande samma tickande blir tokig har bytt kamrem nyligen också och passa då på att riva och kolla tryckarna och ingen verkade dålig då men dom kanske blir de när dom blir varma. Har en uppsättning tryckare ligger men de är till en 855 med 10 ventilare b5252s och enligt Meca ska de vara samma men dom ser inte lika ut och dom från 855an är mjukare än dom som sitter i min V70 men frågan är kan jag sätta i tryckarna utan att de blir nåt fel eller måste jag skaffa såna som ska vara till min motor?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Frågan är ju HUR mycket den tickar... Det är ju mer regel än undantag att dessa motorer tickar rätt duktigt efter några mil, och spridarna kan föra ett jäkla väsen.
Visst går det åtgärda, men utan att veta hur mycket det låter är det ju väldigt svårt att säga om det är 'normalt' eller ovanligt mycket i ditt fall.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]