Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Item Type: Heating & Fans
Place of Origin: Zhejiang China (Mainland)
Brand Name: SIMATE
Model Name: S-8005
Item Width: 11 inch
Material Type: LV
Item Height: 9 inch
External Testing Certification: CE
Item Length: 22 inch
Item Diameter: 9 inch
Color Name: Blue
Item Weight: 1.5 kg
Product Certification: CE
Voltage: 220V-240V, 110V
Frequency: 50Hz
Power: 3000W, 820W
Flow: 0.17L/S
Outlet bore: 10MM
Outlet diameter: 16MM
Pump life: 2000 hours
The life of heating elements: 5000 hours
Quality system: ISO9001:2008

Ingen skatt och ingen tull på denna då Kommunistpartiet i Kina styr EMS. Jag tänker välja EMS som shipping.
Pris ända fram till dörren: 635,02 kr (naitiinsewen coomaa sewentiifiiwe dalla).

http://www.aliexpress.com/item/Car-acce ... 24592.html

Tror ni det finns någon bättre för billigare pris?
av *pettson*
Oavsett vilket styre kina har så är det på svensk mark i svensk tull man betalar då kina inte är ett eu land.
Antingen via det fraktbolag som används i sverige, eller via tullen direkt.
*pettson* skrev:Oavsett vilket styre kina har så är det på svensk mark i svensk tull man betalar då kina inte är ett eu land.
Antingen via det fraktbolag som används i sverige, eller via tullen direkt.
Jag ser att du underskattar kommuniststyrda EMS, kamrat. Eller "friend" som man säger i Kina. :)

Det fungerar så här. Kinesiska staten subventionerar tullen för då kan dem sälja mer utrikes. Det är om man använder HongKong mail, China post air mail eller EMS. Alla dessa styrs av partiet. Sen är det också att Kina skickar alla sina paket för lägre värde än vad det egentligen är och skickar gåvan som "gift". Då kan man inte beskatta det om det är t.ex 0 dollar i värde och en gåva sen står det "Pillow" på paketet men det är egentligen en dator för ett ordinarie pris på ca 9000 kr.

Jag kan säga så här. 200 fall av 200 så har jag aldrig betalat tull.
Att skicka något som gåva eller noll-värde har inget med fraktsättet att göra, och i 9 av 10 fall slipper man tull då.
Ett normalt paket med sitt rätta värde (om värdet överskrider en viss summa som jag inte kan i huvudet) betalar man tull för, oavsett om det så är en kines som springer över gränsen med paketet.

Att skriva fel värde på ett paket är f.ö. olagligt och både köparen och säljaren kan åka på böter. I dom flesta fall är det ju bara säljaren som åker på böter, men det finns fall där köpare också har fått straff.
av Tommty
gåvor över 500:- ska tullas av import från icke-eu land.

Skriva fel värde eller fel innehåll har 2 nackdelar: 1) olagligt och kan få böter, 2) du sänker det försäkrade värdet på varan och poststället kan därefter skriva sig fri från ersättning (gäller rekommenderade brev och uppåt i sverige).

Av dem några tiotusen kronor jag handlat på ebay så har jag aldrig betalat tull, dels för att jag ber dem skriva ner värdet om jag köper dyrare grejor och dels för att dem gör det per automatik :D.

Och gift = 10 gånger snabbare leverans. vissa säljare välet "other" i deklarationen och ja....månader kan det ta och man väljer dem inte igen.
Tommty skrev:gåvor över 500:- ska tullas av import från icke-eu land.

Skriva fel värde eller fel innehåll har 2 nackdelar: 1) olagligt och kan få böter, 2) du sänker det försäkrade värdet på varan och poststället kan därefter skriva sig fri från ersättning (gäller rekommenderade brev och uppåt i sverige).

Av dem några tiotusen kronor jag handlat på ebay så har jag aldrig betalat tull, dels för att jag ber dem skriva ner värdet om jag köper dyrare grejor och dels för att dem gör det per automatik :D.

Och gift = 10 gånger snabbare leverans. vissa säljare välet "other" i deklarationen och ja....månader kan det ta och man väljer dem inte igen.
Nackdelar? Du menar fördelar? :-)-)
Tull finns bara för att Clas Ohlsson, Rusta och gänget ska tjäna mer pengar från de Kina saker de köper in. Att säga att tullen går till välfärd, solidaritet och omsorg är rätt så naivt. I så fall skulle vi vara rika nu. Jag är ganska säker på att stor del av skattepengar skickas utomlands. :)
För att återgå till själva värmaren så är det knappast någon god affär. Det står i din specifikation att den är på 3000 watt. Det drar över 13 Ampere!
I ett vanligt vägguttag i Sverige (och hela EU?) har du max 10 Ampere i vägguttagen. Så du kommer att bränna säkringar oavbrutet varje gång du försöker koppla in din värmare. Och det blir inte ens en milligrad varmare i bilen av det.
av Tommty
Volvo742 skrev:
Tommty skrev:gåvor över 500:- ska tullas av import från icke-eu land.

Nackdelar? Du menar fördelar? :-)-)
Tull finns bara för att Clas Ohlsson, Rusta och gänget ska tjäna mer pengar från de Kina saker de köper in. Att säga att tullen går till välfärd, solidaritet och omsorg är rätt så naivt. I så fall skulle vi vara rika nu. Jag är ganska säker på att stor del av skattepengar skickas utomlands. :)
ja närmare 1% av stadsinkomsten till EU.

Clas ohlson,rusta,jula,biltema förlorar lika mycket pengar på tull som vi andra gör (per vara)

Fick tummen ur och bytte säkring på mit[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge de[…]

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]