Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
Sitter och sliter mitt hår.. :-(O)

Svärfars 850 GLT -92 fick ett ryck häromdagen..
Enl. honom så blinkade larmdioden intensivt för att sedan slockna, och i samma veva la centrallåset av..

Har kollat säkring 6 (ström) och bytt relät till centrallåset samt larmet, men utan resultat..

Ingen av dörrarna reagerar på nyckeln. Bagageluckan går inte alls att öppna (antagligen bytt cylinder), samt tanklocket spärrat..

Finns det någon chans att det kan vara strul med mikrobrytarna i förardörren? Skulle symptomen se ut som ovanstående?

Vad jag inte vet är om centrallåset har funkat på passagerarsidan innan.. Kan man koppla på 12V inne i centrallåset i dörren för att enkelt se om mikrobrytaren är kass?

Eller är felet någon annanstans??? ??:-/
Användarvisningsbild
av eslund
Tjaa.. Börjar närma mig lösningen.. Bytte C-lås enhet i förardörren och vänster bakdörr, och då börjar dom funka..

Låser man från förardörren nu, så låser sig förardörren och v. bakdörr.

Låser man från Passagerardörren fram, så låser sig passagerar dörren fram, förardörren, och v. bakdörr..

Verkar som om det bara är att byta låskasetter på högersidan också..

Någon som vet om tanklock och bagagelås lägger av om h. bakdörrs c-lås går sönder? Verkar vara seriekopplat enl. elschemat..
Användarvisningsbild
av eslund
Då var problemet löst..
Har fått byta alla centrallåsmotorer..

Allihopa hade packat ihop, och det enda "märkliga" jag hittade var att tanklocksmotorn satt som berget.. Gick inte att rubba axeln en milimeter ens..

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]