Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#771865
Jag har skickat c-lås schemat till dig nu.

Det visar dock felaktigt att c-lås relät 2/7 sitter i 210-211 men det sitter i 205-206.

stift 11 och 13 som nån tidigare sa att du skulle söka efter vid dörren finns ju även i c-låsrelät som du ser i schemat,
vid anslutning 7B och 9A.
#771868
Henke3 skrev:Jag har skickat c-lås schemat till dig nu.

Det visar dock felaktigt att c-lås relät 2/7 sitter i 210-211 men det sitter i 205-206.

stift 11 och 13 som nån tidigare sa att du skulle söka efter vid dörren finns ju även i c-låsrelät som du ser i schemat,
vid anslutning 7B och 9A.
Jag har tagit loss C-låsrelät och larmrelät. Jag har skickat dig ett PM på artnummret.
#772338
Hej! Behöver er hjälp igen. Det är angående om C-låsets modul.

Centrallåset fungerar så att man jordar X kabel och då låser sig hela centralsystemet upp. Jordar man Y kabel så låser sig hela systemet. Och jordar man Z kabel så låser sig endast bagageluckan och jordar man A kabel så låser man upp endast bagageluckan.

Men jag får det inte att fungera.
Jag har lyckats komma in i mitt larmrelä och koppla så att alla blinkers rumt om blinkar i olika intervaller och olika hastigheter beroende på vilken knapp man trycker på dosan men. Så den delen är avklarad. Nu är det bara att försöka få så hela systemet kan bara jorda men jag lyckas inte.

Bild

Om jag kopplar in den röda RED kabeln på plus och jordar den svarta GND eller koppla svarta GND på minuspolen. Sen så tar jag min multimeter och kopplar på den orange kabeln och sen kopplar jag den andra multimeterkabeln på någon jord t.ex en dörr eller en skruv. Då får jag inge volt, inget resistans-pip eller något. Det spelar ingen roll vilken knapp jag trycker på.

Kollar jag spänningen mellan RED/(Black) kabeln och jorden och då får jag ca 12 Volt när jag trycker på Trunk release knappen.

Kollar jag spänningen mellan kablarna som går till "central lock" så får jag ingen spänning eller resistans om jag trycker på "unlock" eller "lock" knappen. Jättekonstigt men jag behöver er hjälp för att kunna ställa in allt så det blir rätt. Den är INTE sönder.

Det jag vill göra är att jag vill BARA ha en resistans så man kan låsa igenom att dra en "genväg till jorden".

Bild

Bild

Länk till produkten.
#772370
Henke3 skrev:vet du att ditt nyinköpta fjärrstyrda c-lås kan skicka jord till öppning resp stängning?
Jag har ingen aning. RED/(Black) kabeln ger en spänning under ett tidsintervall. Den kabeln ger en spännining på ca 12 volt om man trycker på "Open trunk"-knappen.

Resten av knapparna ger varken ett tidsintervall inom spänning eller resistans.

Jag har en dålig multimeter men den ger ett pip om den känner sluten krets. Jag får inget pip om jag kopplar ihop en av kablarna på "To central lock"-grenen med en valfri jordning.
#772414
en SMART grej e ju att till en början läsa inkopplingsinstruktionerna INNAN man börjar koppla hejvilt men som vanligt så gör du tvärs om ja säger bara LYCKA TILL du lär behöva de om du läser instruktioner hittar du vad som är fel för ja vet precis va du gjort fel men de får du lista ut själv då du endå inte lyssnar på råden du får
#772429
darkien skrev:en SMART grej e ju att till en början läsa inkopplingsinstruktionerna INNAN man börjar koppla hejvilt men som vanligt så gör du tvärs om ja säger bara LYCKA TILL du lär behöva de om du läser instruktioner hittar du vad som är fel för ja vet precis va du gjort fel men de får du lista ut själv då du endå inte lyssnar på råden du får
E de inte bättre att du skapar dig en egen tråd då där du kan berätta för alla som vill läsa att du kan laga precis vad som helst och att du alltid vet vad som är fel på andras bilar?
#772453
darkien skrev:en SMART grej e ju att till en början läsa inkopplingsinstruktionerna INNAN man börjar koppla hejvilt men som vanligt så gör du tvärs om ja säger bara LYCKA TILL du lär behöva de om du läser instruktioner hittar du vad som är fel för ja vet precis va du gjort fel men de får du lista ut själv då du endå inte lyssnar på råden du får
Det fanns inga inkopplingsinstruktioner medföljdes. Jag har listat ut hur systemet fungerar och det blir en resistans över ett tidsintervall. Detta är helt själv med hjälp av en multimeter och många många timmars sittande.

Jag tycker du bör hänga med tråden istället istället för att bara läsa sista inlägget och som sagt tidigare, få för dig saker och ting.
Renovering framvagn Volvo 240

Blev en hel sänksats med Lesjöfors fj&a[…]

Hej, Jag får intermittent fel på back[…]

Jag har råkat på en bil där ena &[…]