Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Henke3 skrev:Här är kopplingsschema för ditt originalmonterade larm samt fjärrstyrda c-lås.
Fundera på om du inte skall försöka laga det du har istället för att koppla in nåt annat.
Du får såklart kolla art nr på ditt larm så att det inte är ett eftermonterat tillbehörslarm.

Bild

Bild
Jag kan inte se bilderna.
"Det går inte att visa den här sidan".
Hej!

Jag har ett litet förslag. Jag tar lös både mitt larmrelä och centrallåsrelä. Sen kopplar jag dit hona kabelsko på varje relä inklusive kabel på varje reläkontak. Andra änden på kabeln är en hane kabelsko som jag sticker ned i reläns kontaktfästen. Jag hoppas ni förstår vad jag menar?

Men jag förgrenar också vissa kablar och lägger dit en diod som ni ser på bilderna här nedan. Sen kopplar jag bara in systemet. Ser detta bra ut eller har jag glömt något? Jag tänkte först ta 6B på centrallåsreläet men då insåg jag att om denna krets blir sluten så öppnas alla dörrarna inklusive bagageluckan. Jag vill bara öppna alla dörrar utan bagageluckan. Den skall jag kunna öppna separat.

Här är mitt fjärrstyrda centrallås och jag har numrerat vilka kablar jag ska koppla till vad.
Bild

Här är mitt elschema på mitt larmsystem och där har jag numrerat, ritat och skrivit vad som är vad.
Bild

Så vad tycker ni? Låter detta bra? Det är en liten fuskis men har jag kopplat rätt eller saknar jag massvis med kablar?
Om ditt fjärrlås kan hantera manögering med jord så kopplar du in kabel för låsning på den kabel som kommer vänster lås nr. 13 och kabel för upplåsning på nr. 11. kontrollera i schemat vilken färg resp.kabel har och sök den vid A-stolpen = börrposten för vänster dörr. För när du använder nyckelen så jordas 11 resp. 13. Upplåsning av endast bakluckan fodrar liet mer kabel och några dioder. Mvh Kurtoua
Hej i ditt första inlägg i DETTA ämne så har du ett schema med en detaljförstorning på 3/74 där ser du anslutning 11 och 13 detta schema är för c-låsning av din bil. Det schema som du fick av Henrik3 innehåller schema för larmet och där saknas anslutningarna för låset allt är inte ritat på ett och samma schema. Mvh Kurtoua
Kurtoua skrev:Hej i ditt första inlägg i DETTA ämne så har du ett schema med en detaljförstorning på 3/74 där ser du anslutning 11 och 13 detta schema är för c-låsning av din bil. Det schema som du fick av Henrik3 innehåller schema för larmet och där saknas anslutningarna för låset allt är inte ritat på ett och samma schema. Mvh Kurtoua
Jag litar mer på Henrik3's schema för den är för årsmodell 1992 GLT av Volvo 850. Det schema jag länkande är från Haynes billiga bok.

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]