Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pomppa
hej! nu har jag iaf fått bort felkoderna men problemet med lågt laddtryck kvarstår. Kan det vara så att det är själva chippet som jävlas? Typ att det bara ställer upp bränslekurvan men "glömmer bort" att justera laddet? :shock:
av *pettson*
Pomppa skrev:hej! nu har jag iaf fått bort felkoderna men problemet med lågt laddtryck kvarstår. Kan det vara så att det är själva chippet som jävlas? Typ att det bara ställer upp bränslekurvan men "glömmer bort" att justera laddet? :shock:
Det har du bäst koll på.
Förut var ju chippet anledningen till koderna som du nu fått bort med chip.
Står det ett svart moln i röven på bilen när du gasar? Kväver den sej själv såsom den borde med maximalt med bensin och ingen luft?

I normalfallet brukar inte bilen glömma något alls.
Jag förutsätter att du har allt orginal i bilen i övrigt? Ingen extra dumpventil eller annat.
Jag förutsätter fortfarande att turbon är grundinställd som jag skrev tidigare.
Dom grundinställs INTE från turborenoveraren eller nya.
av Pomppa
nej den ryker väl inte mer än normalt skulle ja påstå. Om jag fattat detta rätt så borde ju grundladdet ligga på 0,4? då kontakten är ur på MV. Det gör det iaf. DEt märkliga är ju att sen om man kopplar i mv. så ändras INTE laddtrycket iaf. Skall det göra så?

Av ren nyfikenhet så satte jag igår ett t-kors på wg slangen och kopplade i mätare för att se vilket tryck som egentligen kommer genom mv till wg under körning. Konstaterade att mätarn gick i takt med laddtrycket. Skall det göra så? borde inte mv vara "stängd" någongång? :)

Bilen är original med 3" downpipe.
Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Toppen, stort tack för svaren!

Renovering framvagn Volvo 240

Finns det styckvis sänkfjädrar att k&oum[…]

Mercedes själva hoppas på fem år,[…]