Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihop.

Har inskaffat en gammal V70 årsmodell 2001. AC:n har lagt av på den, kompressorn går ej igång. Kollade lilla fläkten på ac panelen, den var helt igensatt av damm. Damsög ut allt och den snurrar som den ska.

Kan man köra nån knapptryckning på panelen så den kör nån slags fel diagnostic Eller självkalibrering på AC panelen?

Tacksam för svar, ska åka på semester imorgon förmiddag ;)

Mvh Effect
Det finns inga sådan funktioner för diagnos. Inte heller spelar den lilla fläkten så stor roll, det funkar ändå om allt är OK. Tyvärr är min gissning eftersom den det är rätt gammal P2 att det är kondensorn i fronten som är trasig, ett ganska vanligt fel. Det finns alltså ingen gas i systemet och det hjälper inte att fylla eftersom du troligen har en läcka.
Skulle du ha riktig tur så är det bara tomt, men det lutar tyvärr åt ett hål..

/Thomas
Funk skrev:Det finns inga sådan funktioner för diagnos. Inte heller spelar den lilla fläkten så stor roll, det funkar ändå om allt är OK. Tyvärr är min gissning eftersom den det är rätt gammal P2 att det är kondensorn i fronten som är trasig, ett ganska vanligt fel. Det finns alltså ingen gas i systemet och det hjälper inte att fylla eftersom du troligen har en läcka.
Skulle du ha riktig tur så är det bara tomt, men det lutar tyvärr åt ett hål..

/Thomas
Läst på forumet där flertalet säger att kupésensorn spelar roll, samma med evaporatorgivaren som sitter nere vid pedalerna.

Kanske e fel, billig att byta, 225 kr. Kanske är ute å cyklar men ett billigt test i alla fall..

Rätt sak skulle ju vara att åka och provtrycka men kan ej idag och nu åker vi på semester. Tack för ditt svar Funk.
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]