Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vad jag dock inte fattar är varför i hela ******** du fortsätter ställa frågor om allt gällande din sönderplockade sönderskruvade bil då du lika ********** inte vill veta svaret trots du fått både tydliga svar o beskrivningar så ignorerar du dom och fortsätter traggla med dina tattarlösningar o egna slutsatser är ju i varenda en av dina trådar samma visa
sen kommer de efter ett tag att du redan vet hur saker funkar så varför i h-vete frågar du då från första början om du redan vet hur de funkar o inte funkar???????? jo antagligen vågar du inte erkänna du e novis o varken kan eller vet/förstår hur saken funkar

och sen detta "Här är mitt avgassystem och jag har inte monterat det än. Jag tänker slipa bort pastan och göra alla leder rena och fina. Jag tänker även svetsa nya rör." varför i hela h-vetes korkade måsj-vlar har du då lagt ner timmar på kleta med gun gum som du endå ska slipa bort svetsa o montera nytt avgassystem??????????????

vill du ha hjälp o svar på frågorna lär o läs svaren ta till den infon o inse dom som svarat vet va dom pratar om som för ett exempel pettson han VET vad han gör o har en ENORM kunskap

för snart kommer ingen orka svara o förklara då du endå inte tar emot hjälpen
Så där ja!
Nu här hela grenröret och avgassystemet nedmonterat. Imorgon blir det slipning, kapning och svetsning. Nu blir det dricka och en chipspåse.

drakien: Ännu en gång säger jag detta. Det är inte du som skruvar. Det är jag. Men nästa gång ska jag vara mer detaljerad på vad har gör, vad jag har gjort och vad som händer. Det jag har gjort i denna tråd är att jag har kletat på Gun Gum på ytor som kommer ha ett tryck på sig. Jag beskrev även senare i tråden att det var en spricka i grenröret som jag därefter senare lade upp bilder på vart sprickan är. Ni sa redan posten ovanför min bild-post att det inte kommer hålla och vad gjorde jag då? Jo, jag nedmonterade hela systemet som man kan se på sidan 1.

Jag vill helst inte att ni/du ska få för er att jag sitter bara vid datorn och ber och hjälp typ som "kan någon skruva åt mig". Medan ni sitter och skriver era inlägg så är jag under ett och ett halvt tons fordon med en upphöjd golvshöjd på ca 30-40 cm och försöker ta bort ett avgassystem, vilket jag aldrig har gjort tidigare någonsin. Sliter, smutsar och gör rostiga bultar runda tar mig en extra tid trots ni säger "Äh..det gör man på en timme". Nej,....man gör det inte på en timme om man är nybörjare, har inte världens bästa verktyg och har aldrig gjort det förut. Det ni gör i tråden är att ni läser denna tråd som man läser en bok; inga bilder bara använda sin fantasi från texten.

Men ni ska ha i alla fall tack för att informera mig att Gun Gum fungerar inte. :)
Ha det så bra! Jag lägger upp mer bilder imorgon på systemet!
Hej igen!

Ni vet den där lilla kulleden i mitten av bilen på 850? Den ska finnas där men problemet är att det läker lite än fast ytorna är slipade och kulan är sfärisk. Har ni något förslag på vad man kan göra för att få det tätt?

För mig låter det konstigt om det ska vara metall mot metall och ingen packning mellan.

Avgassystemet snart svetsat klart :D Det blir ett helt nytt avgassystem som jag har gjort själv.
av *pettson*
Volvo742 skrev:Skit? Volvo 850 skit?
P.S Särskrivning på "låd bil".
Han skrev bara skit.. han exemplifierade inte skiten.
Huruvida lådbil särskrivits eller inte är ju inte lösningen på ditt problem, eller har jag fattat rätt?
En sfär som ska passa i motsvarande halva. Dom tätar inte. Då återstår två saker utan högskolestudier.
1/ Lös problemet mekaniskt via byte av kopplingen.
2/ Lös problemet genom korrekt montering av korrekt klamma.
Du avgör vilket då du vet mer om felets art än jag.
När du löst problemet på ditt sätt så har han löst stavningen på lådbil.
Ska vi säga så?
*pettson* skrev:
Huruvida lådbil särskrivits eller inte är ju inte lösningen på ditt problem, eller har jag fattat rätt?
En sfär som ska passa i motsvarande halva. Dom tätar inte. Då återstår två saker utan högskolestudier.
Ska vi säga så?
Köp dig en lådbil så slipper man skiten kan inte tolkas som något annat än att jag ska skaffa mig en barnbil istället för 850. För det handlar just om min 850 i tråden eller Hur?

Jag ska köpa en klämma idag. Återkommer med resultat.

Det vet jag inte om man ska resonera så. Är det ett talesätt?
*pettson* skrev:
Ska vi säga så?

Jepp vi säger så
Att påpeka en särskrivning var rätt löjligt gjort i det här sammanhanget.

Det som menas med "köp dig en lådbil så slipper du skiten" är att en lådbil kan du tattar-laga bäst du vill, och du slipper besvären ett bilägande innefattar. Det har inget med 850 i sig att göra, utan bilar generellt.

"... kan inte tolkas som något annat än att jag ska skaffa mig en barnbil istället för 850"
Det kan det visst, jag tror nog dom allra flesta förstod poängen med det Ravi skrev.... Ja, förutom du då....
Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]

Fick tummen ur och bytte säkring på mit[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge de[…]

Om del inte startar med en förgasare full med[…]