Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wersaq
Råkade komma över en 855 igår, men de jag undrar, är detta en väldigt ovanlig modell ? den har alltså 175 hk och turbo. nåt jag aldrig sett eller hört om förut.
av wersaq
taxi skrev:USA-import kanske?
Italien till tyskland och tyskland till sverige, tycker de värkar så skumt med hk
av wersaq
wersaq skrev:
taxi skrev:USA-import kanske?
Italien till tyskland och tyskland till sverige, tycker de värkar så skumt med hk
står inte på papprena att de är en turbo.
Användarvisningsbild
av Nexus
eller fel reggad. inte helt ovanligt man ser import som är galet reggade. ...... :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Italien-t5or har 210hk istället för dom normala 225hk. 175hk+turbo har jag aldrig hört om förut.
Det ska väl isf vara om den svenska 190hk turbon har 175hk i italien, om den modellen ens gjordes för italien-bruk.

Skillnaden mellan italien-motorer och dom vanliga är att italien har en slagvolym på max 2.0l, medans dom vanliga är på 2.3-2.5l.
Det jag annars kan tänka mig är att GLT-modellerna i italien har turbo för att kompensera för dom förlorade 0.5l i slagvolym. Men det är inget jag sett eller hört om tidigare, utan bara spekulation från min sida.
Det är ju iofs inte första gången det har hänt, 960 t ex hade ju en 16v turbo rödblockare på 2.0l, istället för den raka 3.0l vitsexan.
av wersaq
Tommty skrev:hur vet du att den har 175hk då?
Det ska tydligen vara nån snik variant av t5 , det kommer liksom aldrig nåt turbo tryck, känns som en glt bara :/ nån som vet hur man höjer ladd trycket ?

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]