Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kakan84
Tjena!
har precis kommit över denna Volvo till vettig peng. Men tyvärr funkar inte bränslepiumpen. Jag har bytt relät, pumpen har jag tagit loss och testat... Den pumpar som bara den när ja kopplar den direkt på batteriet. Jag har mät ström och det finns hela vägen ner till pumpen.

Är det ett jordfel? Vart jordas egentligen pumpen. Är det i sjävla locket till armaturen eller löper kabeln vidare. Kan ja "fulkoppla" jorden på nåt sätt så ja får bilen att funka?

Ps. Har tjuvläst lite härinne å är grymt tacksam och imponerad av all info ni har lagt upp!!!

Mvh Karl
jord är ju bara jord. det är en jordningspunkt i bilen, helst en balk bit.

Så tjuva jord kan du absolut göra nån annan stans. bultar och liknande.
ingen anning vart jorden sitter orginal.

är det säkert att det verkligen är det felet? surrar den inte när du slår på tändningen?

annars finns det ju andra fel som igentäppt filter, dåliga slangar m.m
Nej pumpen surrar inget... Bara om ja kopplar den direkt på batteriet.
Kopplar ja loss bränsleslangen vid pumpen så kommer de inget bränsle när man slår på tandningen, och pumpen är tyst.

Jag får försöka få loss jord och strömkabeln och koppla om dem... Men dem går inte ta loss som de ser ut. Ja vill ju inte borra och löda så d börjar brinna i tanken när pumpen väl hoppar igång.

Förslag på vad ja kan göra?
Kakan84 skrev:Nej pumpen surrar inget... Bara om ja kopplar den direkt på batteriet.
Kopplar ja loss bränsleslangen vid pumpen så kommer de inget bränsle när man slår på tandningen, och pumpen är tyst.

Jag får försöka få loss jord och strömkabeln och koppla om dem... Men dem går inte ta loss som de ser ut. Ja vill ju inte borra och löda så d börjar brinna i tanken när pumpen väl hoppar igång.

Förslag på vad ja kan göra?

Jord kabeln kommer upp och sitter i kontaktstycket. 2 vita kablar till bränslemätare, 1 röd ström och 1 svart jord. Kan kolla på min sedan hur det ser ut :)
Kakan84 skrev:Är d vanligt me fel på kontaktstycket? Är d riskabelt å ta loss dem å dra nya sladdar igenom. Man vill ju inte att d ska börja brinna i skiten!!
Leta rätt på jordkabeln och jorda den i karossen bara då borde det fungera. annars får du plocka ner hela tankjäveln och plocka ur amaturen och kolla om det är kabelbrott där.
Nu har d varit löst ett tag och d funkar fortfarande. Armaturen på pumpen va ganska så rostig runt kontaktstycket. Så jag tog loss d å drog nya kablar så nu surrar pumpen så fint igen :lol:

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]