Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fått en ide... Finns det något i stolarna som elektronisk hänger ihop med srs'n? Sips' n är väl mekanisk? Började fundera om felet kan ligga i stolen? Jag provade koppla ur allt till stolen men fick ingen ny felkod, bara den gamla på "driver airbag" ...
Tack för svaret! Har du nån ide hur jag ska gå vidare? Om jag tar rulle, ratt och påse från min andra -94 som inte har felkoder, då kan jag ju vara 100 på att felet sitter i kablaget? Finns det relän eller säkringar till srs'n?

Kan tillägga att nånting är skumt med bilen... Bältessträckaren jag böt var utlöst... Efter närmare granskning så är huv, skärmar och dörrar omlackade samt motorn är utbytt för att "läcker olja vid främre motorfästet" så bilen är ju garanterat smälld nån gång i tidden...
Håller med... Men jag vill ju som ändå få det att funka. Annars finns ju inte annat än att skrota bilen :/ Jag utlovar en belöning med posten åt den som kan komma med ett tips som löser problemet :)
jag skulle först och främt faktiskt kolla om det sitter en airbag där eller inte bakom ratten, kan ju vart att dom satt ett fusk motstång eller liknande för att lura styrdornet.

Edit: såg inte att du redan bytt airbag ratt...

det enda jag kan tänka mig då är kabeln/styrenhet
Det som är märkligt är ju att jag bytt rulle också så den kabeln kan det inte vara, isåfall det som går från rullen och framåt. Har dock följt det så långt jag kunnat, haft isär kontakterna, sprayat med elektronikrengörning , gnuggat kontakterna osv.

Har ju skapat en felkod genom att lossa sträckaren på förarsidan, den gick att noll bort. Bytte sträckare på passagerarsidan, sen gick den att nolla bort. Har haft isär kontakten till styrenheten också och rengjort.

Om styrenheten vore pajj så brukar det ju finnas fler koder samt att dom brukar inte gå att nolla bort. Det är nått skumt med bilen...
Bägge felkoderna berodde på trasiga grejer. Dels var bältessträckaren utlöst och efter byte var den OK. Kontaktrullen som satt från början var av innuti och gick att snurra oändligt antal varv.

Att koden inte gick att få bort efter bytet av rulle berodde dock på eget slarv. Det blir jag som får skämmas lite då jag missat att ansluta allting ordentligt. :oops: :oops:
Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]

Fick tummen ur och bytte säkring på mit[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge de[…]

Om del inte startar med en förgasare full med[…]