Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TorxE14
Såga med bågfil ett "skruvmejselspår" i nån av skruvens ändar. Det kanske går, muttern ser ju inte så fastrostad ut. Annars så är det nog att svetsa fast en till skruv med sexskantskalle i den gamla som gäller . De jag sett har inte haft torx där. Koppla bort batteriet före svetsning.
av *pettson*
Han menar att han hade slipat bort torx skallen.
Sen hade han tagit en 6-kants hylsa, vridit på muttern, som förmodligen inte lossat. Däremot skulle då skruven lossa ifrån sin rost i öronen, om det är gängat vilket jag betvivlar, så gängas skruven ur.
Om den inte är gängad, vilket jag däremot tror, så är det sen dags för ett lagom stort don och knacka ur skruven åt muttersidan.
Sen är den loss.
av AnkaN7893
Själv hade jag blockat fram borren och borrat en jävla hål sen använt skruvutdragar satsen från biltema, funkar klockrent varje gång :)

<När du ändå har ett rätt långt hål ner i skruven värm upp allt runt om till högtemperatur, gärna gassvets sen i med kylspray i skruvhålet och börja dra ut den :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Vi gör vissa spindlar till volvo på jobbet och finns ingen hänga i godset. Har bytt länkarmar på v70in och genomgående bult med mutter.
Vad har du för bil/ årsmodell?
av *pettson*
Värmer ni saker till högtemp och chockkyler sen?
Det är inga saker som ni återanvänder eller?
En styrspindel är smidd och seghärdad. Gör man så på den så blir den skör som glas.
Ingen höjdare på den positionen.
Användarvisningsbild
av Vojje
hmm, nu finns ju B-tema som räddning för alla som sabbat mer än nödvändigt.
Förhoppningsvis hinner ingen olycka inträffa innan man hinner dit.
Knappt tillåtet att tvätta bilen på garageuppfarten, kanske det inte heller borde vara legitimt med "meckande" på just nämnda plats. Här borde Bilia och andra ta ett mycket större ansvar med extra öppet på sommarhalvåret till kraftigt reducerade priser. Det här är ju allvarliga saker!
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]