Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Min 850 har stått ca 9 månader och nu när jag körde bilen så är servon trög när jag vrider på ratten. Men i vissa fall så är det lite lättare att vrida än andra. Jag har kollat oljan och den är bra. Är detta vanligt att servos brukar bli tröga och i vissa fall lite mindre tröga när man vrider på ratten om bilen har sått länge?

Jag hör inga missljud heller från pumpen.

Vad säger bes?
Måste jag byta olja?
Kan jag bara köra och den får jobba upp sig eller?
Kolla knutkorset på rattstången. Det kan vara utslitet. Inget ovanligt. Kan hjälpa att bara smörja.

Min V70 gick knappt att styra vid köp (den hade stått ungefär ett halvår), efter smörjning av knuten och mycket motionerande med styrningen funkar det helt perfekt och har gjort så i över ett år nu.
Lucif3r skrev:Kolla knutkorset på rattstången. Det kan vara utslitet. Inget ovanligt. Kan hjälpa att bara smörja.

Min V70 gick knappt att styra vid köp (den hade stått ungefär ett halvår), efter smörjning av knuten och mycket motionerande med styrningen funkar det helt perfekt och har gjort så i över ett år nu.
Tycker du att jag ska ta lös den eller ska jag bara smörja på med olja, röra runt och sen fetta med kletigt fett?
Den verkar mest bara torr enligt mig :)

Detta är min nuvarande position.

Bild

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]