Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
Det började med att jag inte fick kallt i kupen trots ner med vreden och max på fläkten. Jätteskumt men nästföljande morgon när det var lite kallare ute funka allt normalt. Bra tänkte jag men vid hemfärd var allt dött, gick inte att ens köra kupefläkten. Frågade en jobbarkompis om hjälp och han sa direkt att jag har slut på gas. Lämnar in bilen på verkstad som jag inte ens vill nämna. "Verkstan" kollar och säger till mig att jag har fullt med gas men att kompressorn måste schimsas om. De vill ha 2500:- för det. Betalade inget för deras gaskoll. Heder åt det. Åkte till jobbarkompisen för att se vad han ville ha för att shimsa kompressorn. Han kollade och konstaterade att kompressorn är felfri. Han trodde att självaste panelen var trasig. Jag undrade men han sa ok, åk till närmsta Volvoverkstad och fråga. Sagt och gjort. Byt fläkt och/eller fläktmotstånd var mekens tips. Jag bytte fläkt och nu funkar allt! Tack till Jonas på Skobes i Flen :-)
Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]