Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pd
hejsan min 850 17700mil går bra men rycker till ibland då i låga farter när man gasar på.har bytt lock rotor stift. ingen motorlampa tänd.kamaxelgivaren bytt för 7000 mil sen. tändkablar mätt 2-4 kilo ohm. har ingen egr men luftinblås eller vad det kallas. vad felar ??
av *pettson*
Lika viktigt som ohmtalet i tändkablarna.
När gjordes dom? Är dom bytta eller orginal?
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Pd skrev:orginalkablar från 1995 09
då är det dax för nya. man överskattar ofta tändkablar då de ser bra ut samt mäta resistanserna och dom är enligt praxis behöver inte alltid betyda att kablarna är ok då det kan vara inre skador som gör att det blir överslag när det matas på med hög spänning.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det är otroligt hur det slarvas med tänddelarna på dessa bilar. På gamla 940in var ju byte/koll av tänddelar standard i service.
Även min 855a har sina orginal kablar sen -95 på :roll:
V70in vet jag inte, hittar ingen märkning på dom, så gissar på att blivit bytta någongång till icke-orginal. Ska dock byta dom inom en snar framtid, då jag kan få lite småryck i bland, rätt sällan dock.
Användarvisningsbild
av Pd
hade mina aningar att det kunde vara tändkablarna ska man satsa på orginal 1600kr eller mekonomen 1000 lappen ?va inne på spjällägesgivaren också går den att mäta
Användarvisningsbild
av Pd
bytt till nya volvo orginal tändkablar men de snålade in på tändkabeln till tändspolen så den e inte bytt (skandal volvo bilbolaget umeå) bilen går perfekt nu :lol: :lol:
Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Toppen, stort tack för svaren!

Renovering framvagn Volvo 240

Finns det styckvis sänkfjädrar att k&oum[…]

Mercedes själva hoppas på fem år,[…]