Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns ju ett budget larm eller vad man ska säga. Baslarm, ett rött relä som jag har för mig att man kan aktivera när man låser med nyckel. Vrid nyckeln som vanligt, sen ytterligare ett hack.

Nu var det länge sen jag hade det så det är möjligt att jag minns fel....
Tommty skrev:
JT855 skrev:Tommty påstår ju att larmet ska aktiveras med nyckeln... Har dock aldrig gjort det på nån av dom tre bilar jag haft med VGA II. VGA I kan jag inte uttala mig om. Enklast är nog om du köper en fjärr till larmet.
har absolut ingen anning vartifrån du fick att jag sa att larmet aktiveras när du använder nyckeln, var tvungen att dubbelkolla till och med.

jag skrev att lampan blinkar när du låser med nyckeln på min bil vilket TS frågade om.

Tja, vad betyder det att "lampan" blinkar? Jo, att bilen är larmad...
Nja, det kan ju vara så att någon har monterat en sån där "fuskdiod" som finns att köpa. Lite långsökt kanske, men möjligheten finns ju.
Min LED lyser/blinkar iaf inte när jag låser 855an med nyckel.

Men som sagt, enklaste sättet är ju att hissa ner förarrutan, låsa bilen med nyckeln, sen öppna dörren innifrån. Larmar det så grattis, ditt larm är unikt och troligen inte ett VGAII.

Och som jag redan skrivit, att koppla larmet så det larmas samt larmas av med centrallåset är totalt meingslöst.
Vad är vitsen med ett larm som inte larmar för att tjuven öppnat dörren? Och om du tror att tjuvar inte öppnar dörren utan att knacka en ruta så tyvärr, det är på tok för enkelt att ta sig in i tidiga 850is.
Lucif3r skrev:Nja, det kan ju vara så att någon har monterat en sån där "fuskdiod" som finns att köpa. Lite långsökt kanske, men möjligheten finns ju.
Min LED lyser/blinkar iaf inte när jag låser 855an med nyckel.

Men som sagt, enklaste sättet är ju att hissa ner förarrutan, låsa bilen med nyckeln, sen öppna dörren innifrån. Larmar det så grattis, ditt larm är unikt och troligen inte ett VGAII.

Och som jag redan skrivit, att koppla larmet så det larmas samt larmas av med centrallåset är totalt meingslöst.
Vad är vitsen med ett larm som inte larmar för att tjuven öppnat dörren? Och om du tror att tjuvar inte öppnar dörren utan att knacka en ruta så tyvärr, det är på tok för enkelt att ta sig in i tidiga 850is.
Jag vill helst att det ska fungera. Jag funderar ändå koppla om det då jag har ingen fjärrdosa som jag kan aktivera det med :)

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]