Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men jag har ingen fjärrrdosa. :???:
Går det inte aktivera larmet på något annat sätt?
Tommty påstår ju att larmet ska aktiveras med nyckeln... Har dock aldrig gjort det på nån av dom tre bilar jag haft med VGA II. VGA I kan jag inte uttala mig om. Enklast är nog om du köper en fjärr till larmet.
Så jag måste då införskaffa mig en larmdosa eller koppla om så varje gång C-låset går i så aktiveras larmet.
Jag hade ingen glaskross sensor på min framruta men den kanske är inbyggd? Hur stor är den?
Lucif3r skrev:ca 6x2x1cm typ.

Att koppla om så larmet går i när clåset aktiveras.... ptja, det kan du ju roa dig med att försöka fixa. Du har du nått att göra iaf :wink:
Tänk dock på att bilen kommer larma av så fort tjuven låser upp bilen, vilket betyder att larmet är värdelöst.
Då finns den inte där. Typiskt att ett klåfinger ska alltid förstöra saker och ting. Men jag antar att den sitter limmad fast på rutan? Om man byter ruta så måste man också byta glaskross sensor?

Så larmet går bara om någon försöker krossa rutan?
Är glassensorn en mikrofon ?
Nej, glaskross sensorn kan man sätta lite där man vill. Vanligaste stället är A-stolpen, men andra ställen fungerar också.

larmet går då någon antingen krossar en ruta(med glaskross sensorn), låser upp bilen med annat än fjärrkontrollen, eller försöker starta bilen utan att larma av (samt öppnar huven, om man har den sensorn också).
Lucif3r skrev:Nej, glaskross sensorn kan man sätta lite där man vill. Vanligaste stället är A-stolpen, men andra ställen fungerar också.

larmet går då någon antingen krossar en ruta(med glaskross sensorn), låser upp bilen med annat än fjärrkontrollen, eller försöker starta bilen utan att larma av (samt öppnar huven, om man har den sensorn också).
Men glaskorss sensorn är väll en mikrofon?
JT855 skrev:Tommty påstår ju att larmet ska aktiveras med nyckeln... Har dock aldrig gjort det på nån av dom tre bilar jag haft med VGA II. VGA I kan jag inte uttala mig om. Enklast är nog om du köper en fjärr till larmet.
har absolut ingen anning vartifrån du fick att jag sa att larmet aktiveras när du använder nyckeln, var tvungen att dubbelkolla till och med.

jag skrev att lampan blinkar när du låser med nyckeln på min bil vilket TS frågade om.
Så vad tycker ni att jag ska göra?
Ska jag koppla så varje gång man låser bilen med fjärren så går larmet i?

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]