Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hallå. Jag har fått två felkoder på bilen, en 850 GLT -97. EFI 442 och EFI 448 ,vilket betyder ngt vajsing med sekundärluftpumpen å dess tillhörande komponenter som relä å ventil osv.
Jag bytte denna pump på verkstad för max tre år sedan, så jag har varken råd eller lust att lägga 5-6000 till på detta problem( har haft andra saker att lägga pengarna på till denna bil nyligen.)

Så, mina frågor är:

1: Kan jag "lura" denna bil (koppla runt systemet) till att inte sätta felkoder för luftpumpen? Har hört att de inte är lika lätt på 97 orna som de tidigare årsmodellerna?
2:Hur får jag reda på vilket "motronic system" jag har på min bil?

Jag såg någon länk som en kille här på forumet använt sig av till sin v70 -97 med motronic 4.4 ,till volvospeed.com http://volvospeed.com/volvo_repairs_how ... elete.html där dom lödde dit ett motstånd i ECU n.

3: Tänkte om detta fungerar till min bil med?
Mvh:Thomas
av Kermithboy
Okej tackar:) tror du det går att göra samma lösning på min 850 då som hans v70 då eftersom vi båda har motronic 4.4 eller kan det skilja sig ändå?
av Kermithboy
Pump och relä.
Såg åxå på kvittot att det var ca 3 år och några månader sen nu. Max 10 000 mil. Mekanikern som bytte pumpen borrade även ett litet dräneringshål i pumpen.

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]