Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Hej!
Hämtade en ny framskärm till min 855 som var lite rodtig i skärmkanten, så jag tänkte fixa till det innan jag byter.
Hade ni lackat hela skärmen eller bara precis skärmkanten?

Jag tänkte köpa sån där rostätare, funkar det bra?
Har sett någonstans att det finns rostätare som omvandlar rosten till metall, var kan man få tag i det?
Jag köpte Biltemas "originallack" med min bils färgkod samt en flaska klarlack.
Här kommer en bild på skärmen.
Bild
Användarvisningsbild
av darkien
vill du ha finnish hade jag mattat ner hela skärmen o lackat om den om resterande bil e fin i lacken
är de en slit o släng bil hade ja bara lackat kanten
Nu är det ju så att jag är billackerare så jag hade ju personligen målat hela skärmen + gärna lite saker runtom så det ser bra ut, men det är jag det. yrkesksada.. :D

Du kan måla endast skärmkantet och sedan polera det övriga om du är petig, annars bara fläska på med färg. Angående rosten så rekommenderar jag att du slipar bort den och inte använder massa kemikalier som kan vara svåra att få bort helt :)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
AnkaN7893 skrev:Nu är det ju så att jag är billackerare så jag hade ju personligen målat hela skärmen + gärna lite saker runtom så det ser bra ut, men det är jag det. yrkesksada.. :D

Du kan måla endast skärmkantet och sedan polera det övriga om du är petig, annars bara fläska på med färg. Angående rosten så rekommenderar jag att du slipar bort den och inte använder massa kemikalier som kan vara svåra att få bort helt :)

Ok, tack!
Tänkte att jag skulle matta ner hela och klarlacka.

Resten av bilen är fin så jag vill vara noggrann, så har du några experttips så lägg dem gärna här eller i ett PM. :D
Ska slipa rent så gott jag kan sen använda Biltemas rostätare som tydligen bildar en yta som går att ha som primer (?!?)
Jag är ingen mästarlackare men jag vill prova att göra det själv, annars lämnar jag till en polare som är lackerare. EplaMojje, brukar ni vara på Elmia vet ni nog vem han är.
Förra året en Saw-inspirerad Focus och detta året en Ford Fiesta med fet lack.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Lucif3r skrev:Hoppas du inte betalade många 10or för den där... Den är ju rejält rostig. Snudd på att man måste kapa och svetsa ny skärmkant.
Tungviktarn skrev:hade inte lagt en krona på att lacka den skärmen...
oktan skrev:
Tungviktarn skrev:hade inte lagt en krona på att lacka den skärmen...

jag hade aldrig köpt den skärmen utan satsat på en ny.

Nej, så farligt är det inte.
Bad inte om köpråd heller, bad om råd gällande lackering.

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]