Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad är bra att byta vid kamremsbyte förutom kamremmen(självklart :lol: ) då? Vattenpump, löprulle, remsträckare/spännare? Har även hört att multiremmen är bra att byta för den kunde gå av och göra så kamremmen går sönder också? Stämmer detta? :-O) Är det något mer som är viktigt att byta förutom de saker som jag räknat upp?

Gäller en 855 GLT -97.
av VolvoÄgarn
Ravi skrev:Finns allt för många trådar om just detta ämne! Sök så hittar du det på forumet!
Har sökt men inte fått fram allt jag vill veta. :???:
Vattenpump är väl bra att byta för säkerhets skull, löprullar brukar väl ingå när man köper en kamremssatts? Spännaren kan återanvändas så länge man handskas med den på rätt sätt.
Pettson skrev i något inlägg att multiremmen kunde fara så den slog av kamremmen. Personligen tycker jag det låter lite långsökt - men visst, allt kan väl hända :P Så byt den med om du känner för det.
av *pettson*
Tyckte det var lika långsökt tills jag stod där med en bil som råkat ut för det. Aggregatremmen gången, ett snärthål i kåpan och en havererad kamrem när aggregatremmen var intrasslad i kamremmen innanför kåpan.
Det är bättre med en del saab :-)-) Dom slår åtminstone av bromsrören med sin tvåmeters aggregatrem då och då istället. ;-//
Inte roligare. Men billigare sålänge man kan stanna.

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]