falcon skrev:ärlighet varar i längden
Nu vet vi ju inget om farsans humör men jag utgår från att han är normalt funtad men väldigt rädd om bilen. Då kommer både trådskaparen och hans farsa må bäst av att korten ligger på bordet. Hade jag lånat ut min bil och ett litet tag senare upptäckt en överkladdad skada hade jag blivit fly förbannad. Inte över skadan i sig, utan över att inte fått veta det. Då hade jag förväntat mig en ordentlig reparation av skadan och sedan hade det vart slutlånat med den bilen.
Jag lånade ut en systemkamera till en kompis dotter. Jag fick tjata i över ett år på att få tillbaka den. Och då fick jag inte med minneskorten. En vecka efter att jag fått tillbaka den upptäckte jag att vissa program inte fungerade i den. När jag vred programvalsratten var vissa lägen förskjutna vissa lägen hoppades över helt. Jag upptäckte då att programvalsratten fått sig en smäll. Mest för sakens skull skickade jag ett SMS till dottern där jag påminde om minneskorten och även frågade om hon visste något om varför programvalsratten inte fungerade och hade märken efter en smäll. Jag fick aldrig något svar. Jag är jävligt förbannad och gruvligt besviken över det bemötande jag fått. Eller snarare brist på bemötande i detta fall. Hade de hört sv sig och förklarat läget så hade jag nog inte ens blivit arg. Olyckor händer alla. Det som skiljer folk åt är hur de hanterar dem.
Hade jag gjort ett märke i någons bil hade jag berättat det och i samma mening även sagt att jag självklart löser detta.