Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag tänker på lackstift, typ detta. Med en liten liten pensel i. Men det blir aldrig riktigt samma nyans ändå,

Bild
Användarvisningsbild
av Sleeper
Om din farsa är noga med sina bilar så vet han nog bäst själv hur han vill åtgärda det där. Som du beskriver olyckan så verkar det inte rimligt att bli förbannad över det. Det är sånt som händer. Om det vore min son skulle jag uppskatta rak och ärlig information om vad som hände och sedan skulle jag säga "shit happens - bra att du är ärlig". Ring honom och mms:a bilden så ordnar det sig, det är mitt tips.
av boston00
Håller med dom flesta här som säger att du skall berätta det för farsan. Jag har barn iofs små, men jag vet ju själv att jag blir skitförbannad när dom mörkar och bara lite arg ( som man försöker dölja ) när dom berättar.
av perhall
Om det inte är så att dragkroksmonteringen är ett straff för att du gjort något dumt så får man väl säga att det är rimligt att "arbetsgivaren" ansvarar för att "försäkra" mot såna här skador. Om din pappa ger dig 0 kr för montering och du får betala skadorna är det inte rimligt. Om verkstaden tar 3000 och du erbjuder dig att göra det för 2000 kan det ju vara rimligt att du betalar.

Har besökt spot repair några gånger, har alltid slutat med att de måste lacka om hela delar så spot repair är nog inte så innovativt som det låter...
PH
av perhall
falcon skrev:Jag fick en repa efter en cykel "spotrepad" och det märks inte
Repor är nog ändå lättare än det här "jacket".
Bucklor kan gå att trycka ut.
Jack är svårt!
PH
av llesrof
falcon skrev:ärlighet varar i längden
Nu vet vi ju inget om farsans humör men jag utgår från att han är normalt funtad men väldigt rädd om bilen. Då kommer både trådskaparen och hans farsa må bäst av att korten ligger på bordet. Hade jag lånat ut min bil och ett litet tag senare upptäckt en överkladdad skada hade jag blivit fly förbannad. Inte över skadan i sig, utan över att inte fått veta det. Då hade jag förväntat mig en ordentlig reparation av skadan och sedan hade det vart slutlånat med den bilen.

Jag lånade ut en systemkamera till en kompis dotter. Jag fick tjata i över ett år på att få tillbaka den. Och då fick jag inte med minneskorten. En vecka efter att jag fått tillbaka den upptäckte jag att vissa program inte fungerade i den. När jag vred programvalsratten var vissa lägen förskjutna vissa lägen hoppades över helt. Jag upptäckte då att programvalsratten fått sig en smäll. Mest för sakens skull skickade jag ett SMS till dottern där jag påminde om minneskorten och även frågade om hon visste något om varför programvalsratten inte fungerade och hade märken efter en smäll. Jag fick aldrig något svar. Jag är jävligt förbannad och gruvligt besviken över det bemötande jag fått. Eller snarare brist på bemötande i detta fall. Hade de hört sv sig och förklarat läget så hade jag nog inte ens blivit arg. Olyckor händer alla. Det som skiljer folk åt är hur de hanterar dem.

Hade jag gjort ett märke i någons bil hade jag berättat det och i samma mening även sagt att jag självklart löser detta.
av perhall
Det där känner jag igen med att låna saker... när jag var ung lånade en kille min BMW 525 och körde omkring på en åker och sladdade så att bilen var nedgrisad (förklaringen fick jag av andra än killen som lånade). En del grejer har jag aldrig fått tillbaka.../PH
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]