Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moffe
Nu när det finns att få sportchassi(sportfjädrar) till s/v60, går det att få som tillbehör efteråt?
Hur mycket sänker den? Och kommer volvo att erbjuda till äldre också My11-13?
För vissa andra modeller finns det att få som tillbehör, v50 c30 s40 och s80.
av pergrein
Sportchassit var standard MY11 och komfortchassi var tillval (0kr). Jag undrar om mitt sportchassi är samma som jag har på min MY11 som det nu går att välja till på MY14 (3900kr).

Borde ju gå att köpa dämpare och fjädrar separat.!?

Mvh
per
Användarvisningsbild
av laser2
pergrein skrev:Sportchassit var standard MY11 och komfortchassi var tillval (0kr). Jag undrar om mitt sportchassi är samma som jag har på min MY11 som det nu går att välja till på MY14 (3900kr).

Borde ju gå att köpa dämpare och fjädrar separat.!?

Mvh
per
Dynamiskt chassi är standard och komfortchassi fick man aktivt välja om man ville ha. Sen kan man även välja lågt sportchassi för en extra peng, men det har man kanske kunnat hela tiden?
av moffe
Har man kunnat... inte som jag vetat när jag beställde bilen? Komfort och standard, sedan finns de ju r-design och 4c.
Men inget sport som jag vetat.
av pergrein
Just ja, dynamiskt chassi hette det ju som standard men kan man inte säga att det är ett "sportchassi"???
Tycker det är en bra avvägning på sport/komfort på detta chassi. Ska prova en MY14 med sportchassit och jämföra
mot min. Har provat MY14 med komfort och det blev ju mer gung/krängning på det men det gick ju givetvis mjukare.

Med vänlig hälsning
Per
av moffe
Joo...men jag vill ha min bil lägre :D när jag kör med 19" fälgar. Ser annars ut som en citytracktor med standardchassi.
Har dock redan heicos säkningsfjädrar. Men gillar inte riktigt när den blir lägre bak än fram med dem.
Så jag tänkte att kanske volvos orginala sport/säkningsfjädrar skulle kunna fungera bättre. 8)
av pergrein
Okej... Ja det nya sportchassit säker ju bara 15mm så det är nog för lite? eller?

Med vänlig hälsning
Per
av devvan
Tjena!

Är det alltså fortfarande så att det finns två typer av standardchassi, även på MY14? I modellbeskrivning står det "Välj mellan fyra olika chassin - Touring, Dynamic" osv osv med diverse beskrivningar. Men väl inne i "Bygg din Volvo" ser det ut att bara gå att välja Touring-chassit?

Så vad gäller egentligen? Har jag gjort bort mig och valt ett gungigt Touring-chassi istället för ett halvstyvt, trevligt Dynamic-chassi? :)

//E
Användarvisningsbild
av mgmannen
devvan skrev:Tjena!

Är det alltså fortfarande så att det finns två typer av standardchassi, även på MY14? I modellbeskrivning står det "Välj mellan fyra olika chassin - Touring, Dynamic" osv osv med diverse beskrivningar. Men väl inne i "Bygg din Volvo" ser det ut att bara gå att välja Touring-chassit?

Så vad gäller egentligen? Har jag gjort bort mig och valt ett gungigt Touring-chassi istället för ett halvstyvt, trevligt Dynamic-chassi? :)

//E
Om du inte gjort ett aktivt val så är det Dynamic som gäller.

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]