- fre 05 jul 2013, 23:38
Hej. Har en XC70 MY11 med Performance stereo och i mittenfacket ett USB-uttag. Jag har nu köpt en aktiv Brodit-hållare för min iPhone4, hållaren laddar via USB/Cigg-adapter och medföljer även en extra antenn av typ induktion. Jag har relativt enkelt lyckats sätta upp hållaren vid vent-uttaget på instrumentpanelen och med hjälp av "fiskben" lyckats dra både laddkabel och antennkabel snyggt in mellan mitkonsolens överkant och instrumentbrädan, och båda kommer nu ut på höger sida (passagerarsidan) där jag tagit bort sidopanelen. Behövde bara ta bort täckplattan runt displayen och skruva upp de två skruvarna lite och sedan var det bara att trycka in kablarna igenom springan och leda dem åt var sin sida dolt.
Mitt problem är nu att jag inte lyckas dra en USB-förängningssladd från USB-uttaget i mittfacket dolt in under mittkonsolen och ut längs med mittkonsolens högra sidopanel. Jag har lyckats att dra en vanlig 1,5mm elkabel så som jag tänkt genom att försiktigt, blint, leta mig fram under mittkonsolen och hade tänkt mig att dra igenom USB-förlängningskabeln genom att tejpa ihop båda, men jag fastnar hela tiden och detta beror väl på att USB-kontakten är för stor för att glida igenom.
Jag skulle verkligen behöva hjälp för att dra USB-förlängningskabeln dolt från USB-uttaget fram till höger sida bakom sidopanelen där jag nu har änden på USB-kabeln från Brodithållaren. Lyckas jag så vore det bara att koppla ihop USB-kontakterna och sätta tillbaka sidopanelen. Vill helst inte behöva demontera hela mittkonsolen, rädd att jag förstör något eller inte får tillbaka allt igen.
Emotser tacksamt tips och förslag, vore satan om det inte gick.
Hälsn
Janne
Mitt problem är nu att jag inte lyckas dra en USB-förängningssladd från USB-uttaget i mittfacket dolt in under mittkonsolen och ut längs med mittkonsolens högra sidopanel. Jag har lyckats att dra en vanlig 1,5mm elkabel så som jag tänkt genom att försiktigt, blint, leta mig fram under mittkonsolen och hade tänkt mig att dra igenom USB-förlängningskabeln genom att tejpa ihop båda, men jag fastnar hela tiden och detta beror väl på att USB-kontakten är för stor för att glida igenom.
Jag skulle verkligen behöva hjälp för att dra USB-förlängningskabeln dolt från USB-uttaget fram till höger sida bakom sidopanelen där jag nu har änden på USB-kabeln från Brodithållaren. Lyckas jag så vore det bara att koppla ihop USB-kontakterna och sätta tillbaka sidopanelen. Vill helst inte behöva demontera hela mittkonsolen, rädd att jag förstör något eller inte får tillbaka allt igen.
Emotser tacksamt tips och förslag, vore satan om det inte gick.
Hälsn
Janne
/jannek999