Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av luma
Var på besiktning idag och fick 3 fel.

1) Rost i hjulhuset höger fram, som måste fixas
2) Rost i balk höger sida, som måste fixas
3) Rosthål i bensintanken, som måste fixas.

Vad tror ni detta kostar att göra på verkstad. Kan absolut inte göra det själv, men är orolig för att det kommer bli dyrt. Är det en avancerad reparation som tar lång tid, krävs det dyrt material (exempelvis nya balkar)?
Användarvisningsbild
av SmileRacer
luma skrev:Var på besiktning idag och fick 3 fel.

1) Rost i hjulhuset höger fram, som måste fixas
2) Rost i balk höger sida, som måste fixas
3) Rosthål i bensintanken, som måste fixas.

Vad tror ni detta kostar att göra på verkstad. Kan absolut inte göra det själv, men är orolig för att det kommer bli dyrt. Är det en avancerad reparation som tar lång tid, krävs det dyrt material (exempelvis nya balkar)?
bensintanken skulle du byta igentligen, resten kan man klara själv... vars bor du?
av luma
Jag bor i uppsala.

Är det dyrt att byta bensintanken?

Om man byte tank, kan bensinnivåmätaren börja fungera igen om man får en ny bensinsensor i tanken?
Användarvisningsbild
av SmileRacer
luma skrev:Jag bor i uppsala.

Om man byte tank, kan bensinnivåmätaren börja fungera igen om man får en ny bensinsensor i tanken?
tja, vem vet, sånt finns på skroten... å svetsa å laga rost är lätt... oki, synd att du inte bode i sthlm då, för då skulle jag kunna ha hjälp dig...
Användarvisningsbild
av Brainy
luma skrev:Jag bor i uppsala.

Jag köpte ny tank på skroten och det tog väl sin lilla tid att byta men det var inte svårt.
/Anders
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Det är inte så långt mellan Stockholm och Uppsala så ni borde väl kunna komma överens om ett bra pris smileracer och lunas fel på kärran fixas ju över en dag lätt!....
av luma
Jo kanske att man kan fixa något. jag skulle exempelvis kunna köra ner till sthlm. Tar ju inte lång tid.

Men jag undrar vad en verkstad skulle ta för att fixa, ingen som kan ge en gissning? Eller i vilken storleksordning; vad handlar det om för pengar? under fem tusen hoppas jag.
Användarvisningsbild
av SmileRacer
luma skrev:Jo kanske att man kan fixa något. jag skulle exempelvis kunna köra ner till sthlm. Tar ju inte lång tid.

Men jag undrar vad en verkstad skulle ta för att fixa, ingen som kan ge en gissning? Eller i vilken storleksordning; vad handlar det om för pengar? under fem tusen hoppas jag.
jo men under fem tusen skulle jag nog tro, du får ringa till närmsta verksta å fråga... 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är inte så att det bara är tankarmaturen som läcker? Det var bara några tidiga 740 som hade plåttank, sen blev det plast. Byter du tankarmatur är det stor chans att tankmätaren vaknar till liv.

Rosten måste man titta på för att se vad det tar för tid. Men tid tar det, så det kostar att göra det på verkstad. Rosten i hjulhuset antar jag är i framkant mot batterihyllan, det brukar inte vara så farligt. Balken kan ju vara värre beroende på hur dålig den är.
av luma
Sparkz skrev:Det är inte så att det bara är tankarmaturen som läcker? Det var bara några tidiga 740 som hade plåttank, sen blev det plast. Byter du tankarmatur är det stor chans att tankmätaren vaknar till liv.
Är det någon skillnad på "tankarmatur" och "bensintank"? Tror besiktningsmannen sa tankarmatur, men det tolkade jag som själva bensintanken.

Är det dyrt att byta tankarmatur?
Sparkz skrev: Rosten måste man titta på för att se vad det tar för tid. Men tid tar det, så det kostar att göra det på verkstad. Rosten i hjulhuset antar jag är i framkant mot batterihyllan, det brukar inte vara så farligt. Balken kan ju vara värre beroende på hur dålig den är.
Ok. Rosten i hjulhuset fram är i bakredelen mot balken som sitter där. Sedan fortsätter rosten i balken en bit. Det var såpass mkt rost att besiktningsmannen relativt enkelt slog hål både i balken och hjulhuset mha sin hammare.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]