Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Jag är lite "både och" i såna fall. Utan att veta hur omgivningen ser ut så tycker jag att bilen på bilden har parkerat hel galet. I bostadsområden är det oftast dåligt med parkeringar och då är det grymt dålig stil att göra sådär. Plus som det påpekats så är det ju korkat att lämna sån plats med tanke på att det går att få in en bil både framför och bakom.

Därimot förstår jag dom som parkerat mitt på sträcket utanför Ica maxi om dom gör det längre bort från ingången där det är lite bilar och där parkeringen inte riskerar att bli full.
av semmelman
Vilken fullblodsidiot!!! Han vore inte värd nåt annat än en fet jävla repa runt hela bilen, om man bara är säker på att han parkerade så där och inte bilarna framför å bakom precis åkt därifrån förstås.
av 2444ever
Men vad är det för fälgar han har? Jag blir mer upprörd över dom faktiskt.
av llesrof
Är man så rädd om bilen att man inte vågar parkera den under normala omständigheter så får man antingen flytta, parkera någon annanstans eller skaffa en bil man inte behöver vara rädd om. Att ställa sig så när det är ont om platser visar bara att man är en stor j-vla egoist. Och det har vi nog av i samhället.
Användarvisningsbild
av vetten
Sådana där parkeringar ser man ju dagligen och tycker att det måste vara idioter som gjort det och oftast är det väl det och ska jag vara fördomsfull så är det oftast käringar med barn och "facebook" i luren som dom hela tiden måste vara inne på och tala om vad dom gör på, att dom sen inte har tid att tänka på hur dom ställer sej, ja det får vi väl ha "överseende" med :-O) ELLER :-(O)
Användarvisningsbild
av erikn
Ställer man sig så där för att inte bli påkörd förtjänar man att bli påkörd med flit. Och att man kör in en annans stötfångare ska inte behöva (om man inte har hög fart) bli en smitning eller ett ärende för ett försäkringsbolag. Dagens lackerade skit till stötfångare är ett otyg, man ska kunna stöta in i en stötfångare utan att det ska bli något. Om det är trångt, backa sakta tills det tar emot, kör framåt.
av mbc
Är man så rädd om sin bil att man inte vill parkera riktigt så bör man flytta eller skaffa garageplats, är han på besök hos nån får han ta cykeln dit eller buss.
Riktigt idiotiskt faktiskt.
Varför kör han med bilen överhuvudtaget?, nån medtrafikant kan ju göra fel och köra på han.
Klart man ska vara rädd om sin bil men man får ju se runtomkring också är det ont om parkeringar som ts säger så kan man inte göra som han gjort.
av Larzan
:lol: Äsch, det får ju plats en SmartforTwo framför och en Fiat 500 efter,* Hör hur de kommer runt hörnet) ;)

Eller så kommer hans HA-vänner snart och de behöver plats för sina hojar.
Användarvisningsbild
av crumpets
andreas_lofgren skrev:Det enda han gör med den parkeringen är att locka folk att tränga in sig framför och bakom. Hade han ställt sig närmare bilen framför hade luckan bakom blivit lättparkerad och ingen trängt in sig framför. Killen är dum på riktigt.
Precis... Folk kommer ju bara försöka fickparkera nu. Inte en chans att såpass stora luckor förblir oparkerade.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?