Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av papermaker
I ett område med mycket ont om parkeringsplatser såg jag en kille som parkerade så här:

Bild

När jag frågade varför så svarade han att det beror på rädsla för folk som inte kan parkera utan att skada andra bilar. Vad säger ni? Är det ett rimligt skäl?
av Nibbe
Eftersom jag är som personen ifråga (livrädd för parkeringsskador) så har jag full förståelse för vad han har gjort, men det är inte rätt!
Samt att en del fattar inte att man måste enligt lag meddela andra att man råkat skadat annans egendom.
Det blir typ, "BONK, ojsan jag missade visst, äsch det är ingen som märker något"-mentalitet.
Det är nog samhället själv som sett till att det finns sådana parkeringar....

Det är vad jag tycker/tror :)
av Lövet
Det enda han gör med den parkeringen är att locka folk att tränga in sig framför och bakom. Hade han ställt sig närmare bilen framför hade luckan bakom blivit lättparkerad och ingen trängt in sig framför. Killen är dum på riktigt.
av volvoc70cab
Kan också bero på att de andra har parkerat "lite tokigt" efter det att han parkerat. Ja, vem vet?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Håller med Andreas. Han ökar ju själv risken för parkeringsskador genom att parkera som han gör.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vi har det problemet där jag bor med, folk ställer med för stort mellanrum så det går inte in tre bilar för att två redan ställt sig knasigt. Sent på kvällen kommer det ändå någon och trycker in sin bil, knappast utan att nudda någon av de andra två som parkerat galet. Har varit på kommunen om detta och att de borde göra om till parkeringsrutor med för en bil i varje men det är som att springa i motvind.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag anser att det där är svinaktigt beteende.

Parkeringsplatserna är gemensamma och en vuxen man ska förstå att vi delar broderligt på dem. Om man inte köper det synsättet så får man skaffa en garageplats.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det där är ett dilemma tycker jag, men jag kan ju lugnt säga att jag blir mer irriterad av att komma ut och se att min bil blivit skadad än att se någon annan parkera sådär, så lite kan jag hålla med, men i det här fallet, på bilden, är det väldigt väl tilltaget, hade utan problem gått att få plats två bilar.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle klämma in min bil framför,, om det så tar 20 minuter. :P
av swemax
Ytterligare ett "jag är viktigare än er andra" beteende som skapar irritation
Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida