Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljunggren
zenobia skrev:Jag sätter en hundring på att din ABS-box behöver bytas ut.
Hej zenobia.

Tack för ett ordentligt svar, precis ett sådant jag var ute efter. Måste dock lägga mig om jag ska orka upp till jobbet imorgon. Ska läsa igen vad du skrev längre ner.

Om ABS-boxen, den är utbytt + höger sensor fram.
Var samma sak då, bilen gick 2-3h utan problem sedan kom Lambda igång igen. Dessutom öka tjuvstoppen mer o mer. Därför åkte den in på utbyte utav gasspjäll.

Iaf 1k tack zenobia =)

@ Frigge: CarMan verkar inte vara insatt eller bry sig så om han gillar mig eller inte skiter jag i. Som jag skrev tidigare, kom hit för svar inte för att veta vad jag skrev i tidigare inlägg.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag får bita mig riktigt hårt i tungan för att inte tala om var du ska titta, men har bestämtmig för att inte skriva vad jag tror det är.
Dock vore det ganska skoj om man kunde dokumentera det nån stans, för attvisa när du väl fått årdning på bilen.

(kan ju hända att jag får i mig några pepparkakor i helgen :wink: )
Användarvisningsbild
av cmp67
*Onödigt inlägg raderat*

Loner
Användarvisningsbild
av black
ägde en s80 2.9 för ett tag sedan.....en '99:a som levererades i augusti 1998, alltså en utav dem allra första modellerna...och kan bara säga en grej: "byt bil"

min har också varit inne några gånger (minst 5-6 gånger) pga att lambda lampan lös hela tiden....bytt massa grejer...men det blev aldrig bra.......sålde den till slut men vet aldrig va felet egentligen var

de första moddelerna lanserades med 6:cylindriga motorer (T6 och 2.9) och hade en del barnsjukdomar....
vill du ha en 6:a så skulle jag rekommendera en utav dem nyare årsmodellerna (efter 2001) de hade 8hk mindre än de gamla (196 istället för 204) men man känner ingen skillnad
Mvh
av Hellrider
ljunggren skrev:www.skrivihop.se ... I Sverige kan ordet "ska" även tolkas som "bör inte". Vart i min mening har jag sagt att "inget annat" kan gå sönder?

Kommer hit med ett problem inte för att bli förolämpad.

Endast seriösa svar tack, vill ni spamma kan ni skapa en blogg. Lycka till.
men herregud,va har du varit på för nåt medel?
byt abs styrenheten så är problemen ur världen 4 el 6 skruv å 2k-stycken går på 10 min,ingen mjukvara bara plug and play,,om man nu inte vill ge sig på att laga den,på det bristfälliga viste som e beskrivet av nån stolle på vvspy
av ljunggren
Till alla som hjälpt mig, tack så mycket, idag tvätta jag bilen och när jag sedan starta den så tändes inte lampan. S80, en bil som lagar sig själv, kan det bli bättre?

@ cmp67: Haha!

@ Black: Har inte råd att "byta bil", är student. Har alltid trott att nya bilar är bra bilar men så är det inte. Är bara glad att jag inte köpte en Audi där växeln får för sig att fastna i backläget =D.

@ Hellrider: Va har du varit på för nåt medel? Skulle du läst tidigare inlägg skulle du se att ABS-boxen än utbytt, problemet kom tillbaka efter 4-5h körning.
av Hellrider
ljunggren skrev:Till alla som hjälpt mig, tack så mycket, idag tvätta jag bilen och när jag sedan starta den så tändes inte lampan. S80, en bil som lagar sig själv, kan det bli bättre?

@ cmp67: Haha!

@ Black: Har inte råd att "byta bil", är student. Har alltid trott att nya bilar är bra bilar men så är det inte. Är bara glad att jag inte köpte en Audi där växeln får för sig att fastna i backläget =D.

@ Hellrider: Va har du varit på för nåt medel? Skulle du läst tidigare inlägg skulle du se att ABS-boxen än utbytt, problemet kom tillbaka efter 4-5h körning.
knappast bytt då till en ny eller?utan en begagnad?
av ljunggren
Hellrider skrev: knappast bytt då till en ny eller?utan en begagnad?
Ny ABS-box. Allt går på garanti, borde vara uppe runt 20k snart. Good for me.
av Hellrider
ljunggren skrev:
hmm verkar skumt,att du fått problem med abs igen då,,eftersom det alltid är problem med abs styrenheterna på dom bilarna,tror aldrig jag haft inne en sån bil för något annat,felkoder på abs givare hö.vä fram,alltid styrenheten.
dom har säkert satt ditt en beggad med samma problem
av Hellrider
Hellrider skrev:
ljunggren skrev:
hmm verkar skumt,att du fått problem med abs igen då,,eftersom det alltid är problem med abs styrenheterna på dom bilarna,tror aldrig jag haft inne en sån bil för något annat,felkoder på abs givare hö.vä fram,alltid styrenheten.
dom har säkert satt ditt en beggad med samma problem
hur går det nu då

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]