NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Hade bilen inne på 12.000 mila service på ikke volvo auktoriserad verkstad och fick allt bytt som skall bytas. Två dagar efter att servicen var gjord så kom meddelandet: "Motorsystem service erfordras" upp i displayen. Körde vidare två dagar och då märkte jag plötsligt att det inte är samma drag/kräm i bilen. Den har även misstänt vid några tillfällen. Sedan försvann meddelandet i två dagar men nu är det tillbaka igen. Dock är bilen ok nu gällande drag och inga misständningar. Försökte ta ut den riktiga koden med en blåtands OBDII dongel men får inte fram några koder. Tror inte jag har rätt program på mobilen för att ta ut dem kanske. Har läst flera andra trådar om det här men tänkte att jag ändå frågar om något tips. Skall man kolla så att alla slangar sitter fast då den varit på service precis? Och om dom gör det är det till verkstaden igen då som gäller eller?

/C
Jag hade åkt tillbaka till verkstaden och förklarat felen varpå de kostnadsfritt ska undersöka saken. :)
Japp, ringde dem och skall imorgon åka dit så dom får kolla. Fick tips via en volvo verkstad som jag ringde om att dom kan ha hällt i för mycket olja. Jag kollade stickan på kal motor och då ligger nivån precis under max strecket. Tydligen kan man få denna felkod då eftersom oljan expanderar en del vid varm motor. Men skall få det verifierat i morgon som sagt. Meddelar utgången då... :)
combato skrev:Japp, ringde dem och skall imorgon åka dit så dom får kolla. Fick tips via en volvo verkstad som jag ringde om att dom kan ha hällt i för mycket olja. Jag kollade stickan på kal motor och då ligger nivån precis under max strecket. Tydligen kan man få denna felkod då eftersom oljan expanderar en del vid varm motor. Men skall få det verifierat i morgon som sagt. Meddelar utgången då... :)
Oljenivån ska ligga mellan MIN o MAX.

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]